Spoločnosť Lidl prináša Slovensku ročne 1,6 miliardy eur, štúdia preukázala pridanú hodnotu reťazca pre krajinu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Img_0001.jpg
Foto: Lidl

Spoločnosť Lidl prináša Slovensku ročne takmer 1,6 miliardy eur. Vyplýva to zo štúdie poradenskej spoločnosti Mazars.

Rozvoj zaostalých regiónov

Podľa štúdie z ekonomických aktivít obchodného reťazca ťažia pracovníci, súkromný sektor, štátna pokladnica i neziskové organizácie. „Tri nové nemocnice alebo 1 217 nových CT prístrojov, či vyše tisíc nových telocviční. Ide iba o zopár príkladov toho, čo by sa dalo postaviť za peniaze, ktoré každý rok prinášame Slovensku,“ uviedla spoločnosť Lidl.

Lidl je presvedčený, že svojím pôsobením rozvíja aj tie najzaostalejšie regióny. „Z pôsobenia spoločnosti Lidl a jej 160 predajní na Slovensku profituje viac ako 95 percent okresov na Slovensku.“

„V obchodnom roku 2021 tak išlo do najmenej rozvinutých okresov vyše 30 miliónov eur. Až 81 percent získal privátny sektor a takmer 18 percent išlo pracovníkom,“ spresnil obchodný reťazec, podľa ktorého napríklad v okrese Snina sa hodnota vytvorená spoločnosťou Lidl približuje úrovni štátnej podpory a v prípade okresu Levoča ju dokonca prevyšuje.

Pracovné miesta a štedré dary

Spoločnosť Lidl vynaložila pred dvoma rokmi takmer šesť miliónov eur na reklamu či média. Medzi ďalšie príklady nepriamych ekonomických vplyvov zaradili experti Mazars kategóriu ľudského kapitálu vo výške viac ako 97 miliónov eur.

Predstavuje priame netto platby na účet pracovníkov, náklady na služobné cesty, platby do dôchodkových fondov, odvody poistného, financie na školenia so zameraním na rozvoj zamestnancov, zdravotné náklady a iné benefity.

Lidl v roku 2021 poskytol viac ako milión eur vo forme darov. „Smerovali do nemocníc, na podporu verejnoprospešných projektov organizovaných tretím sektorom, znevýhodnených skupín obyvateľstva, miest a škôl,“ konštatoval obchodný reťazec.

Pridaná hodnota spoločnosti

Pridanú hodnotu spoločnosti Lidl vyhodnotili na základe medzinárodných rámcov pre nefinančné reportovanie s názvom Global Reporting Initiative. Tento rámec obsahuje metodiku na posúdenie priamych a nepriamych ekonomických vplyvov firiem. Na základe týchto dvoch kategórií následne pomocou Leontievovej produkčnej funkcie odborníci z Mazars na Slovensku odhadli ekonomický efekt Lidlu na slovenské hospodárstvo.

Autorom modelu je nositeľ Nobelovej ceny za ekonómiu Wassily Leontiev. Základom ním použitej produkčnej funkcie je otvorený vstupno-výstupný model, ktorý okrem vnútornej spotreby počíta aj s vonkajším dopytom spotrebiteľa.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie LidlMazars