Záľuba Slovákov nakupovať online zostáva vysoká. Deväť z desiatich spotrebiteľov nakupuje online v priemere päťkrát až šesťkrát mesačne, čo prevyšuje európsky priemer. Dominantnou platobnou metódou pri týchto nákupoch zostáva platobná karta, ktorou platí viac ako dve tretiny zákazníkov.
Záujem o digitálne peňaženky
Súčasne však ubúda tých, ktorí manuálne zadávajú číslo karty do platobnej brány a rastie záujem o digitálne peňaženky. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu spoločnosti Mastercard.

Slováci nakupujú na splátky stále viac, regionálne rozdiely v nákupnom správaní sú výrazné
Popularitu získavajú aj nákupy prostredníctvom mobilných aplikácií obchodníkov, ktoré využíva 44 percent ľudí. V medziročnom porovnaní najviac vzrástol počet zákazníkov, ktorí nakupujú online aspoň raz týždenne, z 12 na 31 percent. Dva až trikrát mesačne nakupuje 27 percent Slovákov.
Pohodlie, rýchlosť a bezpečnosť
„Slováci patria v online nakupovaní medzi európskych premiantov. Najviac nakupujú oblečenie, elektroniku a vybavenie do domácnosti. Zákazníci oceňujú predovšetkým pohodlie, rýchlosť a bezpečnosť, ktoré im online nákupy prinášajú,“ hovorí generálna riaditeľka Mastercard pre Slovensko a Českú republiku Jana Lvová.

Slováci nachádzajú lákavé ponuky na nákup v susedných krajinách. Kde sa dá nakúpiť lacnejšie ako u nás?
Počet platieb prostredníctvom tokenizovaných kariet sa za posledné tri roky viac ako zdvojnásobil. V roku 2022 to bolo 21 percent online platieb, zatiaľ čo dnes už 49 percent. Rastúca obľuba digitálnych peňaženiek ukazuje na dôraz, ktorý zákazníci kladú na bezpečnosť svojich online nákupov.