Slováci stále častejšie nakupujú online, dominujú platby kartou a digitálne peňaženky

Dominantnou platobnou metódou pri týchto nákupoch zostáva platobná karta.
Shopping Online. woman hand online shopping on laptop computer with virtual graphic icon diagram on desk, payment online, digital marketing, business finance, internet network technology concept

Záľuba Slovákov nakupovať online zostáva vysoká. Deväť z desiatich spotrebiteľov nakupuje online v priemere päťkrát až šesťkrát mesačne, čo prevyšuje európsky priemer. Dominantnou platobnou metódou pri týchto nákupoch zostáva platobná karta, ktorou platí viac ako dve tretiny zákazníkov.

Záujem o digitálne peňaženky

Súčasne však ubúda tých, ktorí manuálne zadávajú číslo karty do platobnej brány a rastie záujem o digitálne peňaženky. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu spoločnosti Mastercard.

Popularitu získavajú aj nákupy prostredníctvom mobilných aplikácií obchodníkov, ktoré využíva 44 percent ľudí. V medziročnom porovnaní najviac vzrástol počet zákazníkov, ktorí nakupujú online aspoň raz týždenne, z 12 na 31 percent. Dva až trikrát mesačne nakupuje 27 percent Slovákov.

Pohodlie, rýchlosť a bezpečnosť

„Slováci patria v online nakupovaní medzi európskych premiantov. Najviac nakupujú oblečenie, elektroniku a vybavenie do domácnosti. Zákazníci oceňujú predovšetkým pohodlie, rýchlosť a bezpečnosť, ktoré im online nákupy prinášajú,“ hovorí generálna riaditeľka Mastercard pre Slovensko a Českú republiku Jana Lvová.

Počet platieb prostredníctvom tokenizovaných kariet sa za posledné tri roky viac ako zdvojnásobil. V roku 2022 to bolo 21 percent online platieb, zatiaľ čo dnes už 49 percent. Rastúca obľuba digitálnych peňaženiek ukazuje na dôraz, ktorý zákazníci kladú na bezpečnosť svojich online nákupov.

Viac k osobe: Jana Lvová
Firmy a inštitúcie: Mastercard

Odporúčané