Tatranské informačné kancelárie patria medzi najlepšie

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Vysoké Tatry
Foto: SITA/Radoslav Maťaš

POPRAD 31. januára (WebNoviny.sk) – Dvojicu Tatranských informačných kancelárií v Starom Smokovci a Tatranskej Lomnici navštívilo počas uplynulého roka dokopy viac ako 51-tisíc návštevníkov.

Aj vďaka produktu, takzvanej informačnej slučke, sa dostali medzi najlepšie v cestovnom ruchu Prešovského kraja v roku 2015, keď získali ocenenie Naj informačné zariadenie.

Ocenenie si veľmi ceníme, je potvrdením našej činnosti a nášho zamerania, ktoré sme v tejto oblasti nastavili. Sme radi, že sme toto ocenenie dostali práve my, pretože sme skutočne za posledné dva až tri roky urobili veľké zmeny, myslím si, že aj informácie a naše služby sme posunuli dopredu,“ uviedla pre agentúru SITA Lucia Dubielová, výkonná riaditeľka Združenia cestovného ruchu (ZCR) Vysoké Tatry. Ocenenie prevzala 28. januára na medzinárodnej výstave cestovného ruchu ITF Slovakiatour v Bratislave.

Podľa Dubielovej je veľkou výhodou, že prevádzkovateľom tatranských informačných kancelárii je práve ZCR Vysoké Tatry, ktoré združuje 190 členov. „To znamená, že okrem informačných kancelárií máme aj dosť širokú členskú základňu, s ktorou dokážeme spolupracovať dobre takým spôsobom, aby sme informácie ponúkli týmto našim členom,“ vysvetlila. Odborná porota, ktorá rozhodovala o najlepších v oblasti cestovného ruchu v Prešovskom kraji za minulý rok, ocenila spomínanú informačnú slučku.

Ide o program, ktorý napĺňajú informáciami zamestnanci v našich tatranských informačných kanceláriách, ale ku ktorým majú prístup všetci naši členskí hotelieri. Funguje prostredníctvom internetu a pokiaľ majú ubytovatelia napríklad plazmu, pripoja si ju k počítaču a môžu dané informácie zdieľať so svojimi klientmi,“ priblížila program Dubielová. Hotelieri, ale aj návštevníci ubytovacích zariadení sa takýmto spôsobom môžu napríklad dozvedieť o výluke električiek, otvorených atrakciách či prevádzkach lanoviek. „Recepčné tak odbremeníme od toho, aby zisťovali informácie pre svojich klientov, pretože tí sa práve personálu v hoteli často pýtajú na to, aké je vonku počasie, či jazdia lanovky a podobne. Nie všetci totiž prídu do informačnej kancelárie a už v hoteli sa rozhodujú, či pôjdu niekam na výlet,“ dodala riaditeľka ZCR Vysoké Tatry. Informačná slučka je podľa nej príkladom toho, ako sa dajú spájať aktivity a ako sa dá pomôcť ubytovateľom posunúť informácie pre svojich klientov priamo v ich zariadeniach.

Informačné kancelárie vo Vysokých Tatrách majú podľa Dubielovej vysokú návštevnosť, keďže ide o top turistické stredisko na Slovensku. „Počas leta sa napríklad v kancelárii v Smokovci premelie aj 8-tisíc ľudí,“ konkretizovala. Združenie cestovného ruchu Vysoké Tatry má 23 rokov, približne v rovnakom čase vznikali aj informačné kancelárie. Tie dnes poskytujú okrem klasických informačných služieb aj poistenie do hôr. „Zdieľame tiež jednu informačnú kanceláriu aj s tatranskou Horskou záchrannou službou, záchranári v nej informujú napríklad o schodnosti chodníkov, možnostiach turistiky a podobne,“ uzavrela.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia