Slováci chcú vidieť Korčoka a Pellegriniho v spoločných debatách, ukázal prieskum

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Ivan Korčok, Peter Pellegrini
Foto: archívne, SITA/Milan Illík, SITA/Martin Medňanský - koláž SITA Webnoviny.
Tento článok pre vás načítala AI.

Väčšina Slovákov chce podľa prieskumu vidieť prezidentských kandidátov v spoločnej diskusii. Z výsledkov vyplynulo, že ľudí zaujíma vízia Slovenska v podaní budúceho prezidenta, a to aj od tých kandidátov, ktorých názory a postoje dobre poznajú.

Viac o téme: Prezidentské voľby na Slovensku 2024

„Väčšina odborníkov a politických analytikov sa zhoduje, že prezidentská kampaň pred prvým kolom prezidentských volieb bola fádna. Súhlasia s nimi aj Slováci a Slovenky, ktorí jej v prieskume najčastejšie prisúdili prívlastok nudná. Až 79 percent ľudí si myslí, že prezidentskí kandidáti by mali prijať pozvanie do predvolebných diskusií,“ uviedla Denisa Lakatošová z agentúry NMS Market Research Slovakia s tým, že toto presvedčenie je najsilnejšie medzi sympatizantmi opozičných strán, ale zastávajú ho aj tri štvrtiny sympatizantov strán vládnej koalície.

Pomáhajú s výberom

Z prieskumu ďalej vyplynulo, že šiestim z desiatich Slovákov pomáhajú predvolebné debaty rozhodnúť sa, koho budú voliť. Len 28 percentám populácie predvolebné debaty nepomáhajú v rozhodnutí a 80 percent respondentov v prieskume vyjadrilo svoj jednoznačný postoj, že je pre nich dôležité poznať víziu Slovenska od svojho budúceho prezidenta. Lakatošová doplnila, že tento postoj je najsilnejší u sympatizantov Ivana Korčoka (96 percent), ale je silno zastúpený aj u sympatizantov jeho oponenta Petra Pellegriniho (86 percent).

Sociálne siete ako komunikačný kanál

Agentúra uviedla, že televízne spravodajstvo a televízne debaty patria medzi najčastejšie zdroje, z ktorých ľudia čerpajú informácie o prezidentských kandidátoch. Ako ďalej z prieskumu vyplynulo, silným komunikačným kanálom sú aj sociálne siete, z ktorých čerpá informácie o kandidátoch 43 percent populácie a z podkastov získava informácie 12 percent voličov.

Online prieskum uskutočnila agentúra NMS Market Research Slovakia, prebiehal v čase od 13. – 18. marce 2024 na vzorke 1 030 respondentov.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Denisa LakatošováIvan KorčokPeter Pellegrini