Peugeot RCZ je odhalený

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať

BRATISLAVA 18. septembra (WEBNOVINY) – Pri pohľade na modely z poslednej produkcie francúzskej automobilky Peugeot má človek pocit, že lev na logu značky je iba také neškodné, ale hlavne tučnučké mačiatko. Modelom RCZ však automobilka spiaceho leva prebudila a ten začal ceriť zuby a vystrkovať pazúry.

Peugeot predstaví na septembrovom autosalóne vo Frankfurte pravé dvojdverové kupé s konfiguráciou interiéru 2+2. Nesie veľmi netradičné označenie RCZ a ide vlastne o prvý osobný automobil značky Peugeot, ktorý nie je označený číslom s charakteristickou nulou, prípadne dvojicou núl, uprostred.

Oproti dizajnovej štúdii, ktorú mohli obdivovať návštevníci frankfurtského autosalónu v roku 2007, sa vzhľad sériovej verzie veľmi nezmenil. Aj naďalej ostala autu strecha s dvojicou konvexných plôch. Na želanie vraj bude môcť byť aj karbónová. Na koncepte na nás trochu rušivo pôsobila oblasť zadných bočných okienok a línia ukončujúca dvere. Predpokladali sme, že do príchodu sériovej verzie bude prepracovaná. Napriek tomu s ňou dizajnéri nič nespravili a dostala sa aj na sériový model. V konečnom dôsledku je však dizajn modelu RCZ celkom vydarený.

Podvozok modelu RCZ vychádza z Peugeotu 308. Bol však výrazne prepracovaný. Dostal nové tlmiče a kratšie pružiny. Auto je tak o niečo bližšie k zemi. Zároveň bol zvýšený aj rozchod kolies, ktoré môžu mať buď 18, alebo 19-palcové disky z ľahkej zliatiny. O zábavu sa postará aj trojica výkonných agregátov.

Základným motorom v ponuke bude 1,6 litrový benzínový turbomotor s výkonom 116 kW (156 k) pri 5800 ot/min. a krútiacim momentom 240 Nm, ktorý je dostupný už od 1400 ot./min. Motor pri tom dosahuje kombinovanú spotrebu 6,9 litra benzínu na 100 km. Vrchol ponuky bude tvoriť silnejšia verzia motora 1,6 THP, ktorá je vyladená až na 200 koní (149 kW). Disponuje krútiacim momentom 255 Nm od 1700 ot./min. Vďaka funkcii „Overboostt“ je možné krátkodobo zvýšiť krútiaci moment ešte o ďalších 20 Nm. Silnejší agregát si od vás vypýta 7,1 litra benzínu na 100 km v kombinovanej prevádzke, no na stovku vás dostane iba za 7,6 sekundy.

Aj keď sa to k športovému kupé veľmi nehodí, v ponuke bude figurovať aj vznetový motor. Pôjde o známy dvojliter HDi s výkonom 122 kW (163 k) a krútiacim momentom 340 Nm. Turbodiesel si však vystačí iba s 5,4 litra nafty na 100 km. Všetky motory sú štandardne dodávané so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. K základnej „jedna-šestke“ si však môžete objednať aj šesťstupňový automat.

Toto iba 1,36 metra vysoké kupé sa do predaja dostane už na jar roku 2010. Ceny však zatiaľ nie sú stanovené. Vďaka prémiovému postaveniu v rámci modelovej ponuky značky nebudú na palube modelu chýbať prvky luxusnej výbavy ako aparatúra značky JBL, alebo čalúnenie z kože Nappa.

Webnoviny.sk / Ondrej Rabatin

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať