Železničné priecestie medzi Veľkou a Tatranskou Lomnicou je už bezpečnejšie, opravy vyšli na 250-tisíc eur

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Tatranska velka lomnica zeleznicne priecestie.jpg
Foto: ilustračné, maps.google.com

Železnice Slovenskej republiky po ročnom meškaní opravili železničné priecestie medzi Veľkou a Tatranskou Lomnicou, ktoré bolo miestom častých nehôd cyklistov. Náklady na realizáciu boli približne 250-tisíc eur.

Pre agentúru SITA to potvrdila hovorkyňa železníc Ria Feik Achbergerová. Meškanie stavby podľa jej slov spôsobil nedostatok pridelených finančných prostriedkov pre Oblastné riaditeľstvo Košice. Tie mu boli pridelené až na súčasný štvrtý štvrťrok tohto roka.

Komplexná výmena

V rámci opravy sa v prvej polovici novembra realizovala podľa hovorkyne komplexná výmena koľajového roštu, štrkového lôžka a náhrada drevenej priecestnej konštrukcie celogumenou konštrukciou „strail“.

Po oboch krajoch má zabudované prvky velo strail, ide o bezžliabkovú úpravu, pre bezpečný prejazd cyklistov,“ priblížila Feik Achbergerová.

Súčasťou celkovej opravy železničného priecestia bola tiež obnova asfaltového povrchu vozovky. Bezpečnosť cyklistov sa zvýšila aj vyznačením pruhov na vozovke pre bezpečný prejazd.

Nehody cyklistov

Na zlý stav priecestia už niekoľko rokov poukazovala aj samotná obec Veľká Lomnica. Podľa starostu Petra Dudu priecestie pretína cestu asi v 45-stupňovom uhle.

Keď po ňom jazdili cyklisti, stávalo sa im, že sa im spriečilo predné koleso, a tak prepadli cez bicykel, urobili kotrmelec. Mali sme tam niekoľko prípadov so zlomenými kľúčnymi kosťami, otrasy mozgu a podobne,“ vysvetlil pre SITA.

Práve nový prejazd vybavený systémom „velo strail“ je podľa starostu uspôsobený na to, aby po ňom dokázal cyklista prejsť bez vzniku kolíznej situácie.

V pláne je ďalšia

Železnice zároveň avizovali, že na budúci rok plánujú podobnú opravu aj v medzistaničnom úseku Studený Potok – Poprad, a to v 6,555 kilometri. Jej súčasťou bude rovnako zabudovanie prvkov velo strail.

Oprava železničného priecestia s uhlom kríženia 80 stupňov sa môže zrealizovať až v roku 2022 za podmienky dostatočného prídelu finančných prostriedkov pre daný rok,“ dodala hovorkyňa železníc.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Viac k osobe Ria Feik Achbergerová
Firmy a inštitúcie ŽSR Železnice Slovenskej republiky