RegioJet postupne zvýši kapacitu vlakov na trati Bratislava - Komárno

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Vlaky RegioJet jazdia medzi Bratislavou a Komárnom od roku 2012. Foto: regiojet.sk.

Ministerstvo dopravy a výstavby SR sa na tom dohodlo so súkromným dopravcom. V najvyťaženejších vlakoch v rannej špičke sa zvýši počet miest na sedenie o 100 až 150. Zámerom je nasadenie aj poschodových vlakov.

Spoločnosť RegioJet, a. s., od pondelka 18. februára postupne v dvoch fázach zvýši kapacitu vlakov na železničnej trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Ministerstvo dopravy a výstavby SR sa na tom dohodlo so súkromným dopravcom. V najvyťaženejších vlakoch v rannej špičke sa zvýši počet miest na sedenie o 100 až 150. Zámerom je nasadenie aj poschodových vlakov.

Umožní to najprv nasadenie do zrýchleného vlaku REX1770 súpravy z rýchlikových vozňov a navýšenie aj kapacity ďalších osobných vlakov v špičke.

Poschodové vlaky budú nasadzované priebežne neskôr, predbežne v máji, resp. v júni, po uzavretí zmluvy o ich odkúpení od nemeckých železníc a získaní technickej licencie na prevádzku vozňov na Slovensku.

„V prvej fáze majú posilniť tri ranné vlaky o sto miest každý. Príde nová súprava, ktorú používali do Prahy. V druhom kole musia doviezť poschodové vlaky z Nemecka a tie by mali prísť v máji,“ povedal v utorok minister dopravy a výstavby Arpád Érsek (Most-Híd) po príchode vlakom do Bratislavy.

„To by potom vyriešilo skapacitnenie o tristo miest v troch ranných spojoch,“ uviedol minister.

Arpád Érsek
Cestu žltým vlakom si už viackrát vyskúšal aj minister dopravy a výstavby Arpád Érsek (na snímke). Foto: SITA/Diana Černáková.

Viac vlakov sa nezmestí

Nové vlaky s vyššou kapacitou nahradia súčasné vlaky v najfrekventovanejšom čase. „Už sa nezmestí viac vlakov na trať, ale tie súčasné potom pripoja k ďalším a tie posilnia. Toto je jediné riešenie, ktoré na jednokoľajke vieme v tomto momente urobiť,“ dodal Érsek.

„RegioJet sa snažil prísť s riešením, ktoré umožní čo najrýchlejšie navýšiť kapacity spojov v špičke. Trať Bratislava – Komárno predstavuje z hľadiska nárastu počtu cestujúcich európsky unikát. Prevádzka na tejto trati je hustotou spojenia – cez výrazné kapacitné limity – už teraz obdobná ako na mestských železniciach typu S-Bahn v Nemecku či Rakúsku,“ uviedol hovorca RegioJet-u Aleš Ondrůj.

Regiojet
Vlak regioJet-u v Bratslave. Foto: SITA/Jana Birošová. Foto: SITA/Jana Birošová.

Zmeny v kapacite ranných vlakov

Vlak Os 4308 Dunajská Streda 6:15 – Bratislava Hl. st. 7:20 je v súčasnosti zložený z troch unifikovaných jednotiek s kapacitou 480 miest na sedenie. V prvej fáze posilnenia kapacity bude nasadený vlak so štyrmi motorovými súpravami s 576 miestami a v druhej fáze s piatimi poschodovými vozňami so 600 miestami.

Spojenie REX 1770 Komárno 5:49 – Dunajská Streda 6:49/6:50 – Bratislava Hl. st. 7:43 má teraz dve motorové súpravy s 288 miestami. V prvej fáze zvýšenia kapacity bude jazdiť vlak s piatimi vozňami so 400 miestami a neskôr s piatimi dvojpodlažnými vozňami so 600 miestami.

Vlak REX 1772 Komárno 6:43 – Dunajská Streda 7:41/7:50 – Bratislava Hl. st. teraz pozostáva z jednej motorovej súpravy so 144 miestami. Potom bude nasadená jedna unifikovaná jednotka so 160 miestami a neskôr dve unifikované jednotky s 320 miestami na sedenie.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie RegioJet