Dopravu na trati Bratislava - Komárno zabezpečí rakúska a slovenská železničná spoločnosť

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Vlak, stanica, ÖBB
Foto: ilustračné, Getty images

Dopravu na frekventovanej trati Bratislava – Komárno od decembra 2020 nasledujúce dva roky zabezpečí rakúsky národný dopravca ÖBB a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). Rozhodlo o tom Ministerstvo dopravy a výstavby SR.

Podľa ministra dopravy a výstavby Andreja Doležala sa rozhodli pre spojenie národných dopravcov, lebo prinášajú vyššiu kvalitu cestovania za nižšiu cenu. Štát na tomto riešení podľa neho ročne ušetrí desiatky tisíc eur.

Cestovný poriadok zostáva zachovaný

Ako upresnil šéf rezortu, oproti súčasnosti bude celková dotácia za rok nižšia o takmer 200-tisíc eur.

S príchodom nových dopravcov zostáva zachovaný aj cestovný poriadok, riešia sa len drobné úpravy pre optimalizáciu nástupov a výstupov cestujúcich.

Nezmení sa ani režim IDS na území Bratislavského samosprávneho kraja.

„Ako som sľúbil, vybrali sme tú najlepšiu ponuku. Na frekventovanú trať prinášame etablovaných dopravcov, ktorí prinesú kvalitné služby za nižšiu cenu a rozsah výkonov bude zachovaný. Nasledujúce dva roky sa tak cestujúci môžu tešiť na komfortné a spoľahlivé cestovanie, čomu sa veľmi teším,” uviedol minister dopravy Andrej Doležal.

Viac klimatizovaných vozňov

V porovnaní so súčasnou prevádzkou ÖBB a ZSSK navrhli koncept väčšieho počtu klimatizovaných vozňov ako používa v súčasnosti spoločnosť RegioJet.

Pôjde o rovnaké súpravy a vysokokvalitné lokomotívy, ktoré dnes premávajú na úseku Viedeň – Marchegg – Bratislava. Tieto budú doplnené najmä na úseku Komárno – Dunajská Streda klimatizovanými súpravami radu 840.

Posledných desať rokov prevádzku na trati Bratislava – Komárno zabezpečovala spoločnosť RegioJet.

Rovnako predložila ponuku, avšak na trati plánovala využiť podľa rezortu dopravy a výstavby staršie vozne bez klimatizácie a s vyššou dotáciou.

Vyhlásená súťaž na ďalšie obdobie

Zmluva so spoločnosťou RegioJet vyprší 12. decembra 2020. V súčasnosti je už vyhlásená súťaž na prevádzkovateľa na tejto trati, ktorý ju bude obsluhovať od roku 2023 nasledujúce desaťročie.

„RegioJet je pripravený urobiť maximum pre riešenie ďalšieho postupu,“ skonštatoval hovorca spoločnosti RegioJet Aleš Ondrůj.

Pripravení sú koordinovať kroky s dopravcom, ktorý bude na trati jazdiť od 13. decembra, a to vrátane dohody o prevzatí trás, o koordinácii postupu voči zamestnancom, či prípadnom využití vhodného vozového parku.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Viac k osobe Aleš OndrůjAndrej Doležal
Firmy a inštitúcie MDV Ministerstvo dopravy a výstavby SRÖBB Österreichische BundesbahnenRegioJetZSSK Železničná spoločnosť Slovensko