Cesta vlakom z Nitry do Bratislavy by sa mohla skrátiť zo súčasných 98 až 112 minút na 62 až 73 minút

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
vlak
Foto: ilustračné, SITA/Diana Černáková.

Pre celkové skvalitnenie dopravnej situácie v Nitre je veľmi dôležité zlepšenie podmienok v lokalite napájania rýchlostnej cesty R1. Mesto pod Zoborom súrne potrebuje riešiť aj križovatku Cabajská – Čermáň.

Výstavby úsekov R7 a R8

„Vybudovanie turbo-okružnej križovatky sa posunulo vpred, koncesionár dostal pokyn na začatie inžinieringu,“ informoval na sociálnej sieti štátny tajomník ministerstva dopravy Jaroslav Kmeť (nom. Sme rodina) po stretnutí s predsedom Nitrianskeho samosprávneho kraja Branislavom Becíkom.

Diskutovali o cestnej a železničnej infraštruktúre, ako aj možnostiach výstavby úsekov R7 a R8 či chýbajúcom priamom vlakovom spojení Nitry s Bratislavou. „Je hanba, že krajské mesto Nitra nemá s hlavným mestom priame (vlakové) spojenie,“ poznamenal Kmeť.

Rezort chce aspoň jednu novú trať

Útvar hodnoty za peniaze (ÚHP) neodporúča pokračovať v projekte výstavby novej železničnej trate v úseku Nitra – Trnovec nad Váhom, ktorý hodnotí ako nenávratný.

„Cieľ projektu zlepšiť železničné spojenie Nitry a Bratislavy je podľa ÚHP relevantný, nevyžaduje si však výstavbu novej trate, ale zavedenie priamych vlakov cez Leopoldov. Úprava by skrátila cestu vlakom zo súčasných 98 až 112 minút na 62 až 73 minút,“ uviedol rezortný štátny tajomník.

Na ministerstve dopravy sa podľa neho s týmto stanoviskom nestotožňujú a budú sa snažiť argumentovať v rokovaniach s ÚHP tak, aby konečne po desiatkach rokov postavili aspoň jednu novú trať.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Viac k osobe Branislav BecíkJaroslav Kmeť
Firmy a inštitúcie MDV Ministerstvo dopravy a výstavby SRNSK Nitriansky samosprávny kraj (VÚC)ÚHP Útvar hodnoty za peniaze