Markíza prišla o superšéfa, CME opúšťa Adrian Sarbu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Adrian Sarbu
Adrian Sarbu Foto: dcnews.ro

PRAHA 21. augusta (WEBNOVINY) – Mediálna spoločnosť Central European Media Enterprises Ltd. (CME), ktorá zápasí s problémom oslabujúceho trhu televíznej reklamy, oznámila, že jej šéf Adrian Sarbu odstúpil z funkcie s okamžitou účinnosťou.

Spoločnosť, ktorej 49,9-percentný podiel vlastní Time Warner, zároveň v stredu informovala, že člen jej predstavenstva Duco Sickinghe bude riadiť fungovanie firmy, ktorá hľadá nového generálneho riaditeľa.

CME, ktorá prevádzkuje televízne stanice v strednej a východnej Európe, zvýšila ceny, aby jej to pomohlo znovu získať dobrú pozíciu na zmenšujúcom sa reklamnom trhu.

Tento krok viedol k tomu, že mnohí zadávatelia reklamy odišli z televíznych staníc CME, čo poškodilo jej ziskovosť v druhom štvrťroku. Analytik banky Česká Spořitelna Václav Kmínek uviedol, že niektoré kroky, ktoré CME v poslednom období urobila, neboli veľmi vhodné vzhľadom na dlhodobo slabý trh.

CME však konštatovala, že za svojimi nedávnymi krokmi stojí. „Predstavenstvo rozhodne podporuje stratégie, ktoré CME prijala v roku 2013, vrátane dôležitých iniciatív, ako je zvýšenie cien televíznej reklamy,“ uviedla firma vo vyhlásení. Pri zverejnení výsledkov za druhý kvartál CME uviedla, že zadávatelia reklamy sa začali vracať.

Central European Media Enterprises prevádzkuje televízne stanice v šiestich krajinách strednej a východnej Európy. Spoločnosť Central European Media Enterprises Ltd. v júli 2007 odkúpila 20 % v TV Markíza od spoločnosti Media Invest, spol. s r.o. CME informovala, že touto transakciou sa stala 100-percentným vlastníkom spoločnosti Markíza – Slovakia, spol. s r.o. ktorá je prevádzkovateľom licencie na vysielanie TV Markíza.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie CME Central European Media EnterprisesTV Markíza