LPP zvládla výzvy roku 2022 s najvyššími tržbami v histórii skupiny. Sumár finančných výsledkov za rok 2022/23

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Foto 1.jpg
Foto: LPP
  • Dôsledne implementovaná omnichannel stratégia priniesla skupine LPP v minulom roku tržby viac ako 3,4 mld €, čo znamená nárast o viac ako 40 % r/r
  • Dvojciferný rast tržieb v každom štvrťroku ukončeného finančného roka umožnil skupine generovať ročný zisk 217 mil €
  • Napriek poklesu medziročného tempa rastu elektronického obchodu značky LPP vygenerovali minulý rok v tomto kanáli tržby takmer 1 mld € a podiel online predaja predstavoval viac ako 27 % tržieb skupiny
  • V oblasti trvalo udržateľného rozvoja spoločnosť v uplynulom roku realizovala aktivity v oblasti obehového hospodárstva, znižovania emisií a rozširovania partnerstiev podporujúcich LPP pri udržiavaní ekologickejších výrobných štandardov.
201_lpp_lakowa_l_s.jpg
Foto: LPP

Udalosti na Ukrajine a ukončenie pôsobenia v Rusku boli kľúčovými činiteľmi ovplyvňujúcimi zmeny v stratégii LPP realizované v rokoch 2022/2023, ktoré ovplyvnili hospodárske výsledky spoločnosti najmä v prvom štvrťroku analyzovaného roka. Následný presun ťažiska obchodných aktivít do južnej a západnej časti Európy spustil v nasledujúcich mesiacoch priaznivé trendy v predaji tovaru značiek RESERVED, SiNSAY, MOHITO, CROPP a HOUSE. Aj napriek ťažkému začiatku roka jednotlivé pobočky spoločnosti LPP dosiahli veľmi dobré predajné výsledky, a to najmä v posledných troch štvrťrokoch 2022/2023, kedy sa podarilo uzavrieť tento účtovný rok s priaznivou bilanciou a s tržbami takmer 3,4 mld € (nárast o 40,5 % r/r),  vytvárajúce čistý zisk vo výške viac ako 217 mil €.

Foto 3.jpg
Foto: RESERVED

– Za nami je ďalší rok, ktorý potvrdil, že budúcnosť obchodu bude daná tým, ako rýchlo a flexibilne dokážeme reagovať na zmeny na jednotlivých trhoch. Potvrdzujú to predajné výsledky našich značiek v posledných štvrťrokoch tohto roka, ktoré ukazujú, že predajný potenciál na juhu a západe Európy sme dokázali identifikovať v správnom čase. To nám umožnilo do určitej miery kompenzovať straty vyplývajúce z obmedzenia nášho podnikania na východe komentuje Przemysław Lutkiewicz, podpredseda predstavenstva LPP.– Pozitívnym prekvapením uplynulého roka bol taktiež opätovný návrat zákazníkov do predajní a ich záujem o nákupy tovaru. Pred niekoľkými rokmi sa totiž predpovedalo, že elektronický obchod predbehne kamenný maloobchod. Naproti tomu my v LPP sme sa zamerali na oba predajné kanály a ako sa ukázalo, bolo to správne rozhodnutie – dodáva Przemysław Lutkiewicz.

Na konci štvrtého účtovného kvartálu 2022, do 31.1.2023, bola ponuka značiek LPP dostupná v 1 962 tradičných predajniach, s celkovou plochou 1,7 mil. m2, v 27 krajinách a na 34 online trhoch.

Foto 4.jpg
Foto: HOUSE

Napriek udalostiam uplynulého roka a zložitej geopolitickej situácii, vrátane ukončenia pôsobenia na  ruskom trhu, sa LPP nevzdáva napĺňania cieľov stratégie, a to nie len v oblasti predaja, ale aj v rámci trvalo udržateľného rozvoja. Prvoradým cieľom minulého roka bolo dôsledne znižovať uhlíkovú stopu súvisiacu s prevádzkou spoločnosti. Začiatkom roku 2023 začala LPP napájať veternou energiou väčšinu svojich kancelárskych budov a distribučných centier v Pruszcz Gdański a Brześć Kujawski.  Celkovo vo všetkých oblastiach znížil poľský výrobca odevov svoju uhlíkovú stopu v prevádzkovej oblasti o 8 % oproti predchádzajúcemu roku. V súčasnosti napríklad všetky továrne, ktoré šijú džínsy pre značku RESERVED, implementujú procesy v súlade s normami ZDHC – iniciatíva za chemickú bezpečnosť výroby.

Foto 5.jpg
Foto: MOHITO

Výsledky LPP Slovakia, s.r.o.

Stratégia posilňovania pozície značiek na súčasných trhoch sa prejavila aj na Slovensku. V účtovnom roku 2022/2023 otvorila spoločnosť 20 nových maloobchodných prevádzok, najmä značky SiNSAY, a dosiahla tak k 31.1.2023 počet 85 predajní.

Rozvoj predajnej siete, ako aj neustále zlepšovanie v oblasti omnichannel stratégie, zabezpečilo slovenskej pobočke spoločnosti nárast tržieb o takmer 40% oproti predchádzajúcemu roku, pričom tieto prekročili 145 mil €.

Vysoké investície, rast cien energií, miezd, vysoká inflácia a tiež zvýšené zásoby tovaru z dôvodu obmedzenia podnikania na Ukrajine a predaja pobočky v Rusku, sa odrazili na poklese zisku o 29% oproti účtovnému roku 2021/2022. Aj napriek týmto negatívnym vplyvom prekročil zisk slovenskej pobočky 3,5 mil € a umožní tak spoločnosti investovať do jej ďalšieho rozvoja.

Foto 6.jpg
Foto: SINSAY

Dôsledná analýza jednotlivých projektov bude viesť aj v roku 2023 nielen smerom k rozvoju maloobchodnej siete v ďalších regiónoch Slovenska, ale aj k zlepšovaniu online predaja, a to napríklad zavedením mobilných aplikácií pre značky RESERVED, SiNSAY a tiež investíciami do procesov a automatizácie.

Súbežne s investíciami do rozvoja maloobchodnej siete a stabilizáciou e-commerce kanála sa aj naďalej zameriavame na nákladovú disciplínu, ktorá nám umožní udržať finančnú likviditu a vyvážiť plánované výdavky. Budeme sa tiež snažiť o lepšie marže a zvýšenie úrovne ziskovosti so zameraním na nákladovo efektívne marketingové, procesné a logistické riešenia. – dodáva Patrik Čanecký, konateľ LPP Slovakia, s.r.o.

V rámci CSR aktivít plánuje LPP rozšíriť úspešný projekt zberu použitého oblečenia aj za hranice Poľska. Jednou z krajín, kde sa v roku 2023 plánuje jeho implementácia je aj Slovensko.  Týmto spôsobom chce spoločnosť prispieť k obmedzeniu objemu textilného odpadu a urobiť ďalší krok k smerom k cirkulárnej móde.

Viac o výsledkoch spoločnosti LPP sa môžete dozvedieť tu:
https://www.lppsa.com/en/sustainable-development/annual-report

Informačný servis

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie LPP