Na podporu vysokokvalitných a udržateľných agropotravinárskych produktov z Únie vyčlení komisia takmer 186 miliónov eur

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Euro, bankovky, peniaze
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com

Európska komisia v roku 2023 vyčlení 185,9 milióna eur na financovanie propagačných aktivít pre udržateľné a vysokokvalitné agropotravinárske výrobky Európskej únie (EÚ) v bloku a vo svete. Referuje o tom oficiálny web Komisie.

Očakáva sa, že propagačné projekty vybrané v roku 2023 budú zdôrazňovať a uprednostňovať produkty, ktoré sú v súlade s cieľmi, ako je udržateľnosť poľnohospodárstva EÚ, zlepšenie dobrých životných podmienok zvierat a podpora spotreby čerstvého ovocia a zeleniny a zdravého, ako aj udržateľného stravovania.

Mimo EÚ chce blok zacieliť na nové ciele, keďže si uvedomuje, že krajiny a regióny ako Čína, Japonsko, Južná Kórea, Singapur, Severná Amerika, Nový Zéland a Austrália môžu tiež predstavovať nové trhové príležitosti pre európskych vývozcov.

Medzi dôležité trhy pre agropotravinárske výrobky z pohľadu EÚ patrí i Spojené kráľovstvo, ktoré absorbuje 25 % vývozu „európskej dvadsaťsedmičky“.

Propagačné kampane o poľnohospodárskych produktoch EÚ sú navrhnuté tak, aby otvorili nové trhové príležitosti pre poľnohospodárov z EÚ a širší potravinársky priemysel, ako aj na pomoc pri budovaní ich existujúceho podnikania.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie EK Európska komisia