Záujem turistov o hlavné mesto počas leta rástol, najvyššiu návštevnosť dosiahlo Staré Mesto

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Bratislavský hrad
Foto: ilustračné, Thinkstock

Záujem turistov o Bratislavu počas leta rástol. Informuje o tom hovorca Bratislava Tourist Board (BTB) Július Buday. „Z najnovších dát zverejnených Štatistickým úradom SR vyplýva, že návštevnosť hotelov bola v auguste na Slovensku takmer rovnaká ako vlani,“ uviedol s tým, že Bratislava sa môže pochváliť rastom, pričom len v Starom Meste prespalo v auguste 1,57-krát viac návštevníkov ako minulý rok. „Tým sa centrum Bratislavy v percentuálnom náraste celkovej návštevnosti v rámci všetkých slovenských okresov dostalo na prvé miesto rebríčka,“ dodal.

Cestovný ruch po COVIDe

Cestovný ruch v Bratislave začal podľa BTB po dvoch rokoch pandémie ožívať. „Za prvých osem mesiacov prespalo v hlavnom meste o vyše 350-tisíc návštevníkov viac ako v rovnakom období minulého roka,“ konštatuje BTB s tým, že v porovnaní s rokom 2019 je to stále len 60 percent. „Pozitívne však je, že počas letných mesiacov, keď aj BTB aktívne propagovalo Bratislavu doma i v zahraničí, bol počet prenocovaní v porovnaní s predpandemickým rokom na úrovni 70 percent,“ dodáva.

Bratislava ako celok si len v auguste v porovnaní s minulým rokom pripísala o 49 percent návštevníkov viac. „Najviac sa darilo hotelierom v Starom Meste, kde bol medziročný nárast na úrovni 57 percent,“ priblížil Buday s tým, že domácich návštevníkov prespalo v Bratislave za osem mesiacov tohto roka v porovnaní s vlaňajškom takmer dvojnásobok. V auguste bol ich počet približne rovnaký ako vlani. „Zahraničných návštevníkov, ktorí prespali v Bratislave bolo od začiatku roka do konca augusta v porovnaní s vlaňajškom takmer štvornásobok,“ doplnil s tým, že za august bol ich medziročný nárast viac ako 80 percent.

Na vlastné nohy

BTB v tomto roku komunikovalo doma i v zahraničí kampaň Na vlastné nohy, ktorej cieľom bolo vyzdvihnúť jednu z hlavných výhod Bratislavy, a to jej kompaktnosť. V rámci ponuky programu bolo vytvorených niekoľko peších trás. „Absolvovanie viacerých z nich vyžadovalo prespanie, čím BTB sledovalo jeden zo svojich hlavných cieľov, ktorým je zvýšenie počtu prenocovaní v meste,“ vysvetlil Buday. Ako dodal, aktuálne je v on-line priestore nasadená kampaň Bratislava je aj moje mesto, ktorá vznikla v spolupráci so Slovenským národným divadlom. „Pre rakúsky trh bude v blízkej dobe spustená videopozvánka operného speváka Pavla Bršlíka,“ uzavrel.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Pavol Bršlík
Firmy a inštitúcie BTB Bratislava Tourist BoardŠtatistický úrad SR