Ferrari 458 Challenge je odhalené

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Ferrari 458 Challenge
Foto: Ferrari

BRATISLAVA 4. decembra (WEBNOVINY) – Ferrari 458 Challenge je určené pre značkový pohár Ferrari Challenge, ktorý sa jazdí v troch sériách – Taliansko, Európa a Severná Amerika. Ide už o piatu generáciu osemvalcového Ferrari s motorom v strede, ktoré bude súťažiť v týchto populárnych pretekoch. Keď sme pri motore, ten v súťažnom špeciáli je úplne identický s agregátom, ktorý poháňa sériové Ferrari 458 Italia. Ide teda o 4,5-litrový vidlicový osemvalec s výkonom 570 koní pri 9 000 ot./min. Filozofiou pretekov Ferrari Challenge je využívanie čo najväčšieho množstva sériových komponentov s minimálnymi úpravami.

Oproti sériovej verziie ale bola upravená prevodovka. Má iné prevodové pomery a prekalibrovaný softvér dvojspojkovej prevodovky. Aj Ferrari 458 Challenge má elektronicky riadený diferenciál E-Diff a trakčnú kontrolu F1-Trac. Obidva elektronické systémy majú premiéru v pretekárskom aute.

Hnacia sústava teda ostáva bez výrazných zmien. Zvyšovanie výkonu ale nie je jednou cestou za rýchlejšími časmi na okruhu. Ferrari 458 Challenge je oproti sériovej verzii Italia výrazne ľahšie. Karoséria je vyrobená z tenších plechov a použilo sa viac karbónu a Lexanu. Okruhové auto je o 5 cm bližšie k zemi, ako to cestné. Že je to už naozaj veľmi nízko si môžete všimnúť v priloženom videu, ktoré zachytáva ešte maskované Ferrari 458 Challenge pri testovaní na talianskom okruhu Monza.

Ferrari 458 Challenge
Foto: Ferrari

Foto: Ferrari

Ferrari 458 Challenge
Foto: Ferrari

Foto: Ferrari

Ferrari 458 Challenge
Foto: Ferrari

Foto: Ferrari

Ferrari 458 Challenge
Novinka spolu s predchodcom na bolonskom autosalóne. Foto: Ferrari

Foto: Ferrari

Ferrari 458 Challenge
Novinka spolu s predchodcom na bolonskom autosalóne. Foto: Ferrari

Foto: Ferrari

Ferrari 458 Challenge má aj tvrdšie tlmiče, tvrdšie pružiny a pevné hliníkové silentbloky. Jazdí na 19-palcový kolesách, ktoré sú obuté do slickov značky Pirelli. Spomaľovanie majú na starosti karbón-keramické brzdy Brembo CCM2, ktoré používa aj Ferrari 599XX.

Čo teda dokáže táto ľahšia a rýchlejšia verzia Ferrari 458? V zákrutách ustojí bočné preťaženie 1,6 G a na okruhu Fiorano (testovací okruh automobilky Ferrari v Maranelle) dosiahla čas 1:16,5, čo je o 2 sekundy rýchlejšie, ako to dokáže predchodca Ferrari 430 Challenge a až o 8,5 sekundy lepšie, ako to dokáže sériové Ferrari 458 Italia. To však nejazdí na slickoch. Každopádne ide o skvelý výsledok a už sa nevieme dočkať, kedy nové Ferrari 458 Challenge uvidíme v akcii.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Ferrari