AAA AUTO prekonalo historický rekord, skupina vlani predala 86 000 áut

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Foto siet aaa auto.jpg
Foto: AAA AUTO

Najviac vozidiel sa predalo tradične v Česku. Nasleduje Slovensko, na ktoré sa začína doťahovať Poľsko.

Napriek spomaleniu, ktoré bolo vlani viditeľné v celom sektore nových aj ojazdených vozidiel, dosiahla skupina AURES Holdings aj v roku 2019 rekord v počte predaných vozidiel. V sieti 57 predajných a výkupných pobočiek AAA AUTO si kúpilo zánovné a ojazdené autá 86 000 zákazníkov, čo je o 3 000 viac ako v roku 2018. V Českej republike si s počtom 47 000 predaných vozidiel skupina udržala pozíciu najväčšieho domáceho predajcu automobilov v rámci jedného subjektu. Na Slovensku si v niektorej z pobočiek spoločnosti kúpilo auto viac ako 18 000 zákazníkov. Najväčší rast dosiahla spoločnosť  v Poľsku, kde predala oproti roku 2018 o 58 % viac áut, celkovo takmer 15 000.

„Teší ma, že aj keď nie je situácia na trhu príliš priaznivá, dokázali sme v rámci skupiny udržať rast predajov a s 86 000 vozidlami ešte o niekoľko tisíc prekonali minuloročný rekord. Rok 2019 je teda zatiaľ najúspešnejším v histórii spoločnosti nielen podľa počtu predaných vozidiel, ale aj z hľadiska rozvoja pobočkovej siete, ktorá sa rozrástla už na 57 predajných a výkupných miest. Najväčšia vďaka za to patrí našim takmer trom tisíckam zamestnancov, ale aj skoro 170 tisícom zákazníkov, ktorí si od nás minulý rok auto kúpili, alebo ho u nás predali,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva spoločnosti AURES Holdings, ktorá medzinárodnú sieť autocentier AAA AUTO prevádzkuje.

Pri súčasnom vývoji predajov možno očakávať, že sieť autocentier AAA AUTO privíta počas tohtoročného leta už svojho dva a pol miliónteho zákazníka. „Od doby po kríze sme dokázali v rámci strednej Európy naše predaje viac než zdvojnásobiť a verím, že aj vďaka pokračujúcej expanzii v Poľsku a rozširovaniu či rekonštrukcii pobočiek v ostatných krajinách tento rok počet zobchodovaných áut ešte výrazne zvýšime,“ dodala Karolína Topolová. V súčasnosti má sieť AAA AUTO v Poľsku 13 pobočiek, do konca tohto roka plánuje zvýšiť ich počet na dvadsať. „Očakávame, že sa Poľsko v tomto roku stane s viac ako 20 000 predanými vozidlami našim druhým najväčším trhom. Tým bolo doteraz Slovensko s 18 000 automobilmi ročne,“ doplnila Topolová.

Predaje vozidiel v sieti AAA AUTO za posledných 10 rokov

Screenshot_32.jpg
Foto: AAA AUTO

Najpredávanejším vozidlom je už dlhodobo Škoda Octavia. Ťahúňom je obzvlášť v Českej republike a na Slovensku, kde obsadila s prehľadom prvé miesta. V Poľsku jej patrí tretia pozícia, v Maďarsku až štvrtá. Druhé a tretie miesto u nás a v Čechách obsadili dva veľmi obľúbené modely, ktorými sú Škoda Fabia a Volkswagen Passat. Zaujímavosťou je, že zatiaľ čo menšia Škoda je v ČR a SR druhým najobľúbenejším vozidlom a v Poľsku jej patrí 5. pozícia, v Maďarsku je až na 19. mieste. V Maďarsku sú všeobecne obľúbené pre nás nie až tak bežné autá ako napríklad Suzuki Swift, Opel Corsa, Suzuki Ignis alebo Mazda 3. V Poľsku a Maďarsku je na prvom mieste Opel Astra. Veľmi obľúbený je tu tiež Ford Focus obhajujúci druhú pozíciu. Skokanom roka je Škoda Rapid, ktorá sa posunula v ČR až na 4. pozíciu a v celej skupine je na 6. mieste.

TOP 10 najpredávanejších vozidiel v sieti AAA AUTO v roku 2019

ČR SR Poľsko Maďarsko
Škoda Octavia Škoda Octavia Opel Astra Opel Astra
Škoda Fabia Škoda Fabia Ford Focus Ford Focus
VW Passat VW Passat Škoda Octavia Suzuki Swift
Škoda Rapid VW Golf VW Golf Škoda Octavia
Škoda Superb Škoda Superb Škoda Fabia VW Golf
Hyundai i30 KIA Sportage Renault Clio Opel Corsa
VW Golf Kia Ceed Renault Megane Suzuki Ignis
Ford Focus Opel Astra Opel Corsa Renault Megane
Ford Mondeo Škoda Rapid Opel Insignia Mazda 3
Škoda Yeti Ford Focus VW Passat Suzuki SX4

V roku 2019 opäť výraznejšie v obľube poskočili vozidlá SUV, ktorých sa v sieti autocentier AAA AUTO predalo o 14 % viac ako v predchádzajúcom roku. Zaujímavosťou je, že väčšinou nešlo o autá s náhonom na všetky štyri kolesá. Významnejšie stúpol tiež záujem o off-roady (nárast o 11 %) a o MPV (nárast o
8 %). V celkovom súhrne si ale stále 35 % zákazníkov kupuje hatchback a 24 % kombi.

Trendom uplynulého roka bol zvýšený záujem o benzínové varianty áut. V sieti autocentier AAA AUTO si
55 % zákazníkov odviezlo benzínový automobil. „Snáď vôbec prvýkrát v našej takmer tridsaťročnej histórii klesol dopyt po dieseloch tak výrazne. Týchto automobilov sa predalo v celej sieti menej ako v minulom roku, a to prevažne v prospech benzínových áut,“ doplnila Topolová. Z alternatívnych pohonov najvýraznejšie rastie záujem o hybridné vozidlá, vlani bol nárast viac ako dvojnásobný.

Suverenitu si držia vozidlá s manuálnou prevodovkou, ktoré si v roku 2019 v sieti AAA AUTO kúpilo
83 % zákazníkov. Vozidlá s automatickou prevodovkou si ale výrazne polepšili, konkrétne o 13 %. V Českej republike si automat zvolilo o 7 % zákazníkov viac ako v roku 2018, na Slovensku bol nárast dokonca až o 12 %.

Inzercia

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať