VYSOKÉ TATRY: Po slabej sezóne prišla ešte slabšia

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Lanovka
Lomnický štít Foto: SITA/Rastislav Ovšonka

POPRAD 10. marca (WEBNOVINY) – Po minuloročnej slabej zimnej sezóne vo Vysokých Tatrách prišla ešte slabšia sezóna. „Zaznamenali sme pokles počtu ubytovaných hostí približne o osem percent,“ uviedol riaditeľ Združenia cestovného ruchu Vysoké Tatry Peter Chudý. Ešte výraznejší pokles návštevnosti zaznamenali prevádzkovatelia vlekov a lanoviek. „Oproti rovnakému obdobiu minulého roku bol pokles až okolo 20 %,“ dodal P. Chudý. Dôvodov poklesu počtu dovolenkárov je podľa Chudého viac. Je to pokračujúca ekonomická kríza a stúpajúca nezamestnanosť na Slovensku. Ďalším dôvodom je nedostatok prírodného snehu, a preto nemohli byť v prevádzke zjazdovky na Hrebienku a v Lomnickom sedle. Mierny nárast návštevnosti zaznamenali lyžiarske strediská len cez jarné prázdniny, aj keď nárast nebol taký výrazný, ako niektorí očakávali. Podľa Chudého sa cez jarné prázdniny zvýšil počet návštevníkov asi do desať percent v porovnaní s obdobím pred prázdninami.

V porovnaní so zimnou sezónou 2008, ktorá bola jedna z najlepších vo Vysokých Tatrách v posledných rokoch, hovorí Peter Chudý až o polovičnom poklese návštevnosti v tomto roku. „Keď hovoríme o ubytovaných hosťoch, je to trochu lepšie, ale aj 40 % pokles je dramatický,“ povedal Chudý. Tatranci sa musia podľa Chudého už teraz zamýšľať nad budúcou zimou. Nevyhnutné bude podľa neho sprevádzkovanie zjazdovky z Hrebienka, obnoviť pravidelnú nočnú sánkovačku, bežecké lyžovanie nielen na Štrbskom Plese, ale aj v Smokovcoch a Tatranskej Lomnici. „Treba robiť niečo aj s kultúrnymi programami,“ dodal Chudý. Úpravou budú musieť prejsť aj cenníky lyžiarskych lístkov.

Túto sezónu sa nekonal masívny návrat poľskej klientely do Vysokých Tatier, napriek tomu, že kurz eura a zlotého je pre Poliakov tohto roku oveľa výhodnejší ako vlani. Pokles návštevnosti zaznamenali aj tradičné lyžiarske strediská v Zakopanom. Podľa Chudého však nie je pravda, že až 30-percentný pokles návštevnosti Zakopaného majú na svedomí slovenské Vysoké Tatry. „Rozhodujúca časť sa rozptýlila medzi ďalšie strediská cestovného ruchu na poľskej strane,“ povedal Chudý.

SITA

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Peter Chudý