Na včerajšom slávnostnom vyhlasovaní výsledkov v prestížnej ankete Najzamestnávateľ za rok 2017, ktorú už po šiestykrát realizovala spoločnosť Profesia, získala Poštová banka 2. miesto v kategórii Bankovníctvo, financie a poisťovníctvo.
V každej z ôsmich kategórií bolo nominovaných 20 spoločností. O víťazoch rozhodla široká verejnosť v anonymnom hlasovaní na základe sympatií, referencií a osobných skúseností s daným zamestnávateľom a spoločnosť Profesia podľa prísnych hodnotiacich kritérií týkajúcich sa celého obrazu o spoločnosti.
Anketa je preto odrazom reálneho pohľadu uchádzačov, zamestnancov a odborníkov na jednotlivé firmy. Rebríček najatraktívnejších zamestnávateľov vyzdvihuje spoločnosti, ktoré majú férový prístup k ľuďom, vytvárajú im čo najlepšie pracovné podmienky a aj vďaka benefitom sú považované za firmy a inštitúcie, pre ktoré je radosť podávať maximálny výkon.
„To, že sme sa už druhýkrát po sebe dostali do prvej trojky Najzamestnávateľov nás teší a zároveň utvrdzuje v presvedčení, že sme jednotlivé kroky v rámci ľudských zdrojov v čase transformácie banky na modernú retailovú banku nastavili správne. Uvedomujeme si, že pocit spokojnosti v pracovnej oblasti sa neodvíja len od platu, ale vplýva na neho omnoho viac faktorov. Čoraz dôležitejším sa stáva možnosť sebarealizácie, nachádzať zmysel v práci, pracovné prostredie či ľudia, ktorí nás denno-denne v zamestnaní obklopujú. K lepším výkonom nás dokážu nakopnúť viac osobné, než pracovné dôvody,“ zdôrazňuje Júlia Jurčíková, riaditeľka odboru ľudských zdrojov Poštovej banky. „Aj preto sme sa zamerali na personifikáciu počas celého životného cyklu. Napríklad, hneď pri nástupe vás nehodíme do vody, ale plávať budete spoločne so svojim buddym, človekom, ktorý vám uľahčí pracovnú adaptáciu,“ dodáva J. Jurčíková.
Silnou motiváciou sú aj ponúkané benefity, či už finančné alebo nefinančné. Zamestnanci Poštovej banky najviac oceňujú pohyblivý pracovný čas na ústredí, poldňové narodeninové voľno, benefity zamerané na podporu rodiny, a to nielen pri narodení dieťaťa, ale aj počas jeho ďalšieho obdobia, akými sú napríklad prvé kroky do školy, či pracovné voľno navyše počas jarných a letných prázdnin a samozrejmosťou sú produktové zvýhodnenia. „Spokojní a oceňovaní zamestnanci sú efektívnejší. Je pre nás dôležité, aby zamestnanci od začiatku zapadli do kolektívu, zžili sa s firemnou kultúrou a smerovaním spoločnosti. Aj naďalej budeme robiť všetko preto, aby sme boli na trhu vyhľadávaným zamestnávateľom, a aby sme pre svojich ľudí vytvárali, čo najlepšie podmienky pre ich osobnostný a profesionálny rast. Predsa len, väčšinu dňa trávime v práci a je dôležité, aby sme sa v nej cítili dobre. V nie poslednom rade by sme radi poďakovali všetkým, ktorí nás podporili v tomto krásnom umiestnení,“ hovorí Júlia Jurčíková.