V slepom teste stratila Kofola silu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Kofboj1
Kofboj1

BRATISLAVA 24. októbra (WBN/PR) – V unikátnom slepom spotrebiteľskom teste KOFBOJ, ktorý bol súbojom medzi dominantnou Kofolou a pomerne neznámou Šofocolou, tesne zvíťazila Kofola. Zároveň však stratila veľký kus svojej dominancie.

Kofolu, ktorá dlhodobo absolútne dominuje reálnemu trhu „kofolových“ nápojov, označilo v slepom teste za chutnejší nápoj iba 52% Slovákov. Obchodne oveľa slabšia Šofocola, ktorá dosahuje len 4,5 % podiel obratu na trhu s kofolovými nápojmi, viac chutí 37% spotrebiteľov. Zvyšných 11% sa nevedelo medzi chuťou Kofoly a Šofocoly rozhodnúť.

KOFBOJ trval od 10. októbra do 23. októbra 2011 a uskutočnil sa v desiatich najväčších slovenských mestách. Do testu sa zapojilo 11 242 ľudí všetkých vekových kategórií. Spotrebitelia odpovedali na otázku, ktorý nápoj im chutí viac.
Kofboj2
Kofboj2

Rozhodovali sa výlučne podľa svojich chutí a inštinktu.Obchodné názvy nápojov boli prísne utajované a celý test bol neustále pod dohľadom troch kamier. Testovalo sa v špeciálnom testovacom stánku, kde boli miesta nalievania a chladenia nápojov nepriehľadne oddelené od miesta výdaja nápojov. Nalievanie nápojov prebiehalo pod nepretržitým dohľadom notára, ktorý spolu s notárskym asistentom dohliadal aj na objektívny priebeh testu.

„Výsledky sú prekvapivé. Dominantná Kofola síce obhájila svoje prvenstvo, ale v slepom teste stratila v súboji s trhovo oveľa slabšou Šofocolou takmer polovicu. Výrazný rozdiel medzi výsledkami slepého testu a realitou trhu dokazuje, že pre spotrebiteľské správanie ľudí nie je najdôležitejšia chuť, ale značka a z nej plynúce návyky. Plus samozrejme šikovná a dobre cielená reklama,“ povedal organizátor testu Mgr. Karol Wolf z agentúry Dynamic Relations 2000.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať