Rodičia nechcú míňať na školské potreby viac ako vlani

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Deti and škola
Foto: SITA/Marián Peiger

BRATISLAVA 9. septembra (WEBNOVINY) – Viac ako polovica tých, ktorí majú doma školákov vo veku od šesť do 17 rokov, plánovala tento rok zaplatiť za školské pomôcky rovnakú sumu ako vlani. Len približne pätina rodičov má v pláne minúť viac oproti vlaňajšku.

Vyplýva to z on-line prieskumu zameraného na nákup školských potrieb, ktorý v auguste realizovala prieskumná agentúra GfK Slovakia na vzorke 500 rodičov školopovinných detí.

V prieskume okrem iného zisťovali aj to, či sa pri nákupe ľudia riadia viac cenou alebo kvalitou. Traja zo štyroch sa vyjadrili, že oba faktory – cena aj kvalita sú pre nich rovnako dôležité. Cenou školských pomôcok sa viac riadi jedna šestina rodičov a ide najmä o ľudí s najnižším stupňom vzdelania a so staršími školákmi žijúcimi v Košickom a Nitrianskom kraji.

Kvalita nie je až taká dôležitá

Za kvalitnejšie školské pomôcky je ochotných priplatiť si necelých sedem percent ľudí. Ľudia, ktorí majú doma školákov vo veku šesť až 17 rokov, jednoznačne dbajú viac na kvalitu pri kúpe školskej tašky (88 percent) a prezuviek do školy (74 percent) a sú ochotní do nich investovať viac peňazí.

Na treťom mieste uviedli písacie potreby, do ktorých je ochotných investovať viac peňazí takmer polovica opýtaných. Kvalitný peračník a potreby na maľovanie sú dôležité pre približne pätinu a za zošity a obaly je ochotná priplatiť si približne jedna desatina rodičov.

Podľa výsledkov prieskumu dve tretiny ľudí, ktorí majú doma školopovinné deti, plánovali nakúpiť školské pomôcky pred začiatkom školského roka. Ďalšia tretina si ich plánovala zaobstarať na začiatku školy.

Nakupuje sa najmä v hypermarketoch

Skola, ziak, zapis
Foto: SITA/Ján Viazanička

„Pred začiatkom školského roka plánovali nákup školských pomôcok najmä ľudia s najmenšími školákmi (šesť až deväť rokov) a čím sú školáci starší, tým rastie podiel ľudí, ktorí ich plánovali nakúpiť až na začiatku školy,“ hovorí Barbora Hrapková Šlosárová zo spoločnosti GfK Slovakia.

Ľudia plánovali nákup školských pomôcok najmä v hypermarketoch, a to 69 percent opýtaných, a papiernictvách – 67 percent. Nákup cez internet plánovala využiť viac ako desatina rodičov a ide najmä o rodiny s deťmi vo veku šesť až deväť rokov žijúce v Bratislave a s vyšším stupňom vzdelania.

„Papiernictvá a hypermarkety dokážu prilákať rodičov v najväčšej miere predovšetkým pre široký sortiment školských potrieb, čo umožňuje rodičom nakúpiť všetko potrebné do školy na jednom mieste. Pri nákupe v hypermarketoch sú lákavé aj cenové akcie na školské pomôcky, ktoré začínajú zvyčajne ešte pred začiatkom školského roku,“ dopĺňa Hrapková Šlosárová.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať