Obrazom: Na bratislavskú Štúrovu ulici sa vrátili električky

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Po Štúrovej ulici v Bratislave opäť jazdia električky
Pohľad na električku na novo spustenej električkovej trati cez Štúrovu ulicu. Bratislava, 15. jún 2016. Foto: SITA/Marko Erd

BRATISLAVA 15. júna (WebNoviny.sk) – Na zrekonštruovanú Štúrovu ulicu v Bratislave sa po takmer dva a pol roku opäť vrátili električky. Kolaudačné rozhodnutie nadobudlo právoplatnosť v pondelok a v stredu už električky jazdia po Štúrovej ulici.

Po otvorení trate jazdia električky 1, 4 a 6 po svojich pôvodných trasách, obnovená je aj premávka električkovej linky č. 7. Cez Šafárikovo námestie oddnes už nejazdí náhradná autobusová linka X13, ktorá počas výluky na Štúrovej ulici nahrádzala električku z Hlavnej stanice. O spustení premávky električiek po Štúrovej ulici dnes na brífingu informoval primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

Obrazom: Električky po takmer dva a pol roku opäť jazdia po Štúrovej ulici

Trať cez Starý most otvoria pravdepodobne až začiatkom júla

Primátor Nesrovnal v stredu pripomenul, že električky pustili na vynovenú trať na Štúrovej ulici po dvoch dňoch od nadobudnutia právoplatnosti kolaudačného rozhodnutia. „Nečakali sme na tie lehoty, počas ktorých sa upravujú grafikony. Električka dnes už jazdí a sú aj nové grafikony,“ povedal primátor Nesrovnal potom, čo sa na Šafárikovo námestie priviezol električkou.

Po spustení prevádzky električkovej trate na Štúrovej ulici bola zrušená náhradná autobusová doprava na linke X13, ktorá v čase výluky nahrádzala električkovú linku č. 1 premávajúcu z Hlavnej stanice na Šafárikovo námestie. Po Štúrovej ulici a cez Šafárikovo námestie tak opäť jazdia električkové linky 1, 4, 6 a 7.

Linka č. 1 premáva z Hlavnej stanice cez Starohorskú, Radlinského, Obchodnú, Námestie SNP, Jesenského, Mostovú, Námestie Ľ. Štúra, Vajanského nábrežie, Šafárikovo námestie, Štúrovu a cez Námestie SNP, Obchodnú, Radlinského a Starohorskú späť k Hlavnej stanici.

Linka č. 4 jazdí z Dúbravky cez Karlovu Ves, Nábrežie arm. gen. L. Svobodu, Most SNP, Vajanského nábrežie, Šafárikovo námestie, Štúrovu, Špitálsku, Krížnu, Trnavské mýto, Vajnorskú na Zlaté piesky.

Linka č. 6 premáva z Karlovej Vsi cez Nábrežie arm. gen. L. Svobodu popri Moste SNP, cez Vajanského nábrežie, Šafárikovo námestie, po Štúrovej, Jesenského, Námestí Ľ. Štúra a popri Moste SNP do Karlovej Vsi.

Obnovená je opäť aj premávka linky č. 7, ktorá premáva po ŽSR Vinohrady a počas rannej dopravnej špičky až do Rače.

Na jazdu električkou cez zrekonštruovaný Starý most do Petržalky si však ľudia musia počkať ešte do leta. Trať cez Starý most otvoria pravdepodobne až začiatkom júla. Stav električkovej trate boli zástupcovia Bratislavského samosprávneho kraja, ktorý stavbu kolauduje, skontrolovať ešte 26. mája.

Žiadne závažné technické chyby nenašli, no k vydaniu povolenia na skúšobnú prevádzku trate chýbajú ešte niektoré doklady a stanoviská. Brehy Dunaja by potom mala spájať linka č. 1 z Hlavnej stanice Bratislava do Petržalky a linka č. 3 jazdiaca do Rače. Zatiaľ sa môžu ľudia po vynovenom Starom moste prejsť pešo či previezť na bicykli. Lávka na zrekonštruovanom most je otvorená od 19. mája.

Starý most meria 465 metrov a váži približne 10-tisíc ton

Starý most rekonštruovalo Združenie MHD – Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Prestavba Starého mosta v Bratislave sa začala 2. decembra 2013, keď začali rozoberať pôvodnú konštrukciu.

V januári 2014 postupne uzavreli Štúrovu ulicu, najprv pre električky a následne aj pre autá a začali demontovať koľajovú trať. Práce v júni 2014 zastavilo hľadanie možnej nevybuchnutej munície v Dunaji, práce opäť obnovili v septembri toho istého roku. Do konca roka 2014 postupne zbúrali piliere tri a štyri a začali rekonštruovať pilier číslo päť. Vo februári 2015 začali vysúvať oceľovú konštrukciu mosta, ktorá spojila brehy Dunaja 22. októbra 2015.

Nová konštrukcia Starého mosta bola kompletne dokončená 1. decembra 2015. Starý most i prvú časť električkovej trate do Petržalky prevzalo hlavné mesto do svojho vlastníctva 16. decembra. Kolaudačné konania na stavbu Starého mosta a prvú časť električkovej trate do Petržalky sa začali koncom januára tohto roka. Kolauduje sa vyše 140 objektov, ktoré sú rozdelené do desiatich kolaudačných konaní. Okrem špeciálneho stavebného úradu hlavného mesta Bratislavy o tom rozhoduje Úrad BSK, mestská časť Petržalka či Okresný úrad Bratislava.

Starý most meria 465 metrov a váži približne 10-tisíc ton. Jeho súčasťou je okrem električkovej trate aj chodník pre peších a cyklistov i štyri vyhliadkové balkóny s lavičkami. Pri výstavbe Starého mosta zbúrali pôvodné piliere číslo tri a štyri, ktoré nahradil jeden pilier s číslom 34. V Dunaji sa tak rozšírila plavebná dráha na 140 metrov, čo umožní popod most preplávať aj lodiam európskych parametrov. Projekt za 58,8 milióna eur bez DPH prepláca z 85 percent Európska únia, desiatimi percentami prispel štát a päť percent hradí hlavné mesto.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Ivo Nesrovnal