Skanska chce úsek D1 s tunelom Višňové dokončiť na jeseň 2024, na stavbe sa pracuje 24/7

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Tunel Višňové
Výstavba tunela Višňové. Foto: www.facebook.com

Spoločnosť Skanska SK, a. s., odovzdala Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s., (NDS) aktualizovaný harmonogram dostavby úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové.

Vedúci člen stavebného združenia na dokončenie diaľnice o tom informoval na svojom portáli a potvrdil, že diaľničný úsek by chceli dokončiť na jeseň 2024.

Odfláknuté ostenie tunela

Dôvodom predĺženia lehoty výstavby o deväť mesiacov oproti pôvodnému termínu do konca roka 2023 boli opravné práce na primárnom ostení tunela po predošlom zhotoviteľovi.

Potrebné ďalšie opravy na sekundárnom ostení tunela by mohli tento termín ešte viac predĺžiť. Zhotoviteľ zatiaľ neuviedol, o koľko sa navýši pôvodná zmluvná cena dokončenia úseku za takmer 255 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty.

„Investorovi sme predložili harmonogram, ktorý zohľadňoval opravy primárneho ostenia vo veľkom rozsahu, ktoré sme komunikovali v decembri 2021. Termín dokončenia sme uviedli september 2024 a my urobíme všetko pre to, aby nové zistené skutočnosti tento termín ovplyvnili v najnižšej možnej miere,“ informoval riaditeľ závodu Inžinierske staviteľstvo Skanska SK Ivan Dimitrov.

Pracuje sa 24 hodín denne

Diagnostika tunelových blokov potvrdila závažné chyby na už zhotovenom sekundárnom ostení. Práce podľa zhotoviteľa pokračujú v najvyššom nasadení, na vonkajších stavebných objektoch, na cestných i mostových telesách, a v tuneli nepretržite 24 hodín denne.

Základná diagnostika 69 tunelových blokov (klenieb), ktoré zhotovil predchádzajúci zhotoviteľ, potvrdila závažné chyby na sekundárnom ostení, ktoré bude potrebné opraviť. Týkajú sa hlavne nedostatočnej hrúbky sekundárneho ostenia, celkovej kvality realizácie a izolácie tunela.

„Všetky identifikované závady na sekundárnom ostení a izolácii tunela sú odstrániteľné. Vzhľadom na finálnu kvalitu, funkčnosť a bezpečnosť tunela podporujeme investorov zámer realizovať kompletnú detailnú diagnostiku a preskenovanie ostatných pôvodných klenieb,“ uviedol projektový manažér tunelovej časti Vladimír Kotrík.

Poškodené drenížne potrubie

Na troch technických riešeniach poškodeného drenážneho potrubia na odvod horninovej vody, o ktorom Skanska SK informovala vlani v decembri, pracoval tím odborníkov zo zástupcov zhotoviteľa, objednávateľa i projektantov.

„Pripravené tri varianty technického riešenia sa momentálne posudzujú z hľadiska udržateľnosti, funkčnosti a z hľadiska budúcich prevádzkových nákladov,“ dodal Dimitrov.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Viac k osobe Ivan DimitrovVladimír Kotrík
Firmy a inštitúcie Skanska SK