Magistrát chce stihnúť šibeničný termín na dostavbu električky v Petržalke, už zháňa stavebné povolenia

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Výstavba električkovej trate v Petržalke je vo fáze získavania stavebných povolení
Výstavba električkovej trate v Petržalke je vo fáze získavania stavebných povolení Foto: Sita

Projekt výstavby II. etapy električkovej trate v bratislavskej mestskej časti Petržalka je momentálne vo fáze podávania žiadostí o stavebné povolenie. Mesto podalo žiadosť o prvé stavebné povolenie 31. júla 2019.

Projekt II. etapy električky v Petržalke je pod dohľadom Európskej komisie a zdržanie projektu podľa mesta nehrozí.

Plánované trasovanie električkovej trate v Petržalke
Plánované trasovanie električkovej trate v Petržalke Foto: iMHD.sk

„Zároveň sa zhotovuje dokumentácia na realizáciu stavby, ktorá bude slúžiť ako podklad pre verejnú súťaž na výber zhotoviteľa stavby. Súčasne sa pripravujú ostatné časti súťažných podkladov do tejto verejnej súťaže,“ uviedol pre agentúru SITA hovorca Bratislavy Peter Bubla.

Električkou až po Janíkov dvor

Predĺženie električkovej trate až po Janíkov dvor v Petržalke vo veľkej miere odbremení súčasnú dopravnú situáciu v najväčšej mestskej časti.

Nová električková trať bude mať dĺžku 3,8 kilometra a sedem zastávok v úseku od Rusovskej cesty po Janíkov dvor, cez centrálnu petržalskú os.

Na dostavbu trate má Magistrát  ešte 4 roky Foto: Sita

Súbežne s radiálou chcú vybudovať cyklotrasy, cesty i chodníky k zastávkam. Projekt druhej etapy električkovej trate do Petržalky musí byť dokončený do roku 2023.

Dovtedy trvá oprávnené obdobie pre financovanie projektov z európskeho Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

Odborník varuje pred kolíziou v doprave

Podľa generálneho riaditeľa Výskumného ústavu dopravného Ľubomíra Palčáka by druhá etapa električkovej trate mala byť budovaná ako bezkolízny dopravný systém.

„V prípade, ak má byť druhá etapa výstavby električkovej trate v Petržalke plnohodnotnou súčasťou nosného systému hromadnej dopravy v hlavnom meste, mala byť v ideálnej podobe podľa môjho názoru kompletne riešená ako bezkolízny dopravný systém. V opačnom prípade bude dochádzať k vzájomnému negatívnemu ovplyvňovaniu s cestnou dopravou,“ uviedol Palčák pre agentúru SITA.

Kritici sa obávajú prepadnutia eurofondov

Výstavbu II. etapy električky však viacerí kritizujú z dôvodu meškania a možného prepadnutia eurofondov.

„Električka naprieč Petržalkou je kľúčový infraštruktúrny projekt. Mám za to, že v tejto chvíli je úplne zásadné, aby sa druhá fáza dopravného systému vôbec stihla postaviť do roku 2023. V opačnom prípade nám EK nepreplatí náklady na jej vybudovanie,“ upozorňuje Juraj Kríž, poslanec petržalského zastupiteľstva (Mladá Petržalka).

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Magistrát hlavného mesta SR BratislavaVýskumný ústav dopravný (VÚD)