Druhá rúra tunela Branisko na D1 je v pláne, výstavba je možná aj počas prevádzky tej pravej

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
||||||||
Foto: archívne, SITA/ Viktor Zamborský.
  • aktualizované 27. apríla 18:01

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) potvrdila, že vybudovanie druhej rúry tunela Branisko na diaľnici D1 je v pláne. V tejto súvislosti pripravuje súťažné podklady na zhotoviteľa štúdie realizovateľnosti a zámeru k posudzovaniu vplyvov na životné prostredie (EIA).

Uviedol to mediálny tím spoločnosti. Potom bude podľa NDS nasledovať proces zabezpečenia projektovej dokumentácie, územného a stavebného konania. „Analýzy nám už potvrdili, že výstavba ľavej rúry je technicky možná aj počas prevádzky pravej rúry,“ uviedol ďalej mediálny tím.

Hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková neskôr popoludní v tlačovej správe spresnila, že spoločnosť už vyhlásila verejnú súťaž na vypracovanie štúdie realizovateľnosti pre 2. profil D1 Beharovce — Branisko. Zverejnená bude na portáli Úradu pre verejné obstarávanie.

Predmetom zákazky je štúdia v zmysle požadovaných variant a alternatív projektu organizácie výstavby pre tento úsek D1 a zákazka bude zahrňovať aj rekonštrukciu pravej tunelovej rúry. Odhadovaná hodnota zákazky je 235-tisíc eur.

Tunel Branisko

Prvý a najdlhší slovenský diaľničný tunel Branisko si v tomto roku pripomenie 20. výročie, otvorili ho pre motoristov 29. júna 2003.

Jednorúrový tunel s obojsmernou premávkou má dĺžku 4 975 metrov, nachádza sa na úseku diaľnice D1 medzi Beharovcami a Fričovcami na rozhraní okresov Levoča a Prešov, v katastrálnom území obcí Široké a Korytné.

Podľa hovorkyne bola v roku 2022 priemerná denná intenzita na úseku tunela Branisko cez 16-tisíc vozidiel za 24 hodín.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Eva Žgravčáková
Firmy a inštitúcie NDS Národná diaľničná spoločnosť