Lišiak bez sadu: sajder s chuťou budúcnosti, v ktorej nenájdeme včely

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Dsc_4426.jpg
Foto: Lišiak zo sadu

Slovenský sajder Lišiak zo sadu, ktorý je súčasťou portfólia spoločnosti HEINEKEN Slovensko, sa teší veľkej priazni. Alarmujúca situácia, ktorá posledné roky trápi nielen slovenských včelárov, môže v budúcnosti ohroziť aj výrobu tohto obľúbeného nápoja. Ako by mohol pravý slovenský sajder vyzerať a chutiť o pár rokov? Heineken Slovensko sa postavil pred túto výzvu a predstavil „sajder budúcnosti“ – Lišiak bez sadu. Zároveň sa rozhodol podporiť projekty trojice domácich neziskových organizácií, ktoré sa venujú problematike ochrany včiel.

Img_6575.jpeg
Foto: Lišiak zo sadu

Posledné roky bojujú včelári s nepriaznivou situáciou, hoci pre život ľudí majú včely mimoriadne dôležitý význam. Od opeľovania včelami závisí 5-8 % svetovej poľnohospodárskej produkcie a v Európe je od nich závislých viac ako 4 000 druhov ovocia a zeleniny. Úbytok včely medonosnej by pravdepodobne viedol aj k vyšším cenám potravín a k problémom s ich dostupnosťou. Bez včiel by nebol nielen med, káva, ale ani iné bežné potraviny, ako napríklad paradajky, uhorky, cibuľa, strukoviny, bobuľové ovocie a mnohé iné. Podľa údajov Organizácie Spojených národov od včiel tiež závisí až 1,4 miliardy pracovných miest na svete.

„Zodpovedný prístup k ochrane životného prostredia je prirodzenou súčasťou podnikania spoločnosti HEINEKEN Slovensko. V rámci stratégie ´Načapujme si lepší svet´ sa tejto téme dlhodobo a aktívne venujeme. Sme si vedomí, že kvalita našich produktov priamo závisí od surovín a prírodných zdrojov, ktoré využívame. Rozhodli sme sa poukázať na problém rapídneho úbytku včiel, ktoré sú nenahraditeľné nielen pre nás, výrobcu piva a sajdrov, ale pre všetkých ľudí.  Vytvorili sme špeciálnu edíciu Lišiaka bez sadu. Fľaše sú plnené výlučne čistou vodou, čím sme vyslali jasný odkaz. Ak nebudú včely, nebude dostatok úrody v sadoch, a bez jabĺk zo sadov nebude ani obľúbený sajder,“ vysvetlil vznik myšlienky Matúš Benža, senior brand manažér značky Lišiak zo sadu.

Dsc_4364.jpg
Foto: Lišiak zo sadu

V praxi by to znamenalo, že spotrebitelia si už nepochutia na pravej osviežujúcej chuti sajdra. „Od práce včiel závisí viac ako 4 000 druhov ovocia a zeleniny – medzi nimi aj jablká, ktoré sú hlavnou surovinou pri výrobe nášho sajdra. Ak sa situácia nezlepší, naši zákazníci si v plechovke alebo vo fľaši skutočne nenájdu nič iné, ako čistú vodu. Aj preto sme sa rozhodli upozorniť na tento vážny problém a dali ľuďom okúsiť budúcnosť bez chuti,“ priblížil Matúš Benža produkt po jeho oficiálnom odhalení.

Spoločnosť HEINEKEN Slovensko sa preto rozhodla podniknúť aj ďalšie kroky, aby prispela k zlepšeniu situácie. Výťažkom z predaja produktov Lišiak zo sadu podporí trojicu projektov Zóny bez pesticídov, Včelí kRaj a Mestské včely. Pomôcť však môže každý, drobnými zmenami vo svojom spotrebiteľskom správaní, alebo aj zakúpením špeciálnych darčekových predmetov z bio bavlny. Celý výťažok poputuje na podporu vybraných projektov. Viac informácií na www.lisiakzosadu.sk

Inzercia

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Heineken Slovensko