H&M sa ospravedlnilo za sexy opálenú modelku

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Fontana
Isabeli Fontana v plavkách H&M. Foto: www.hm.com

BRATISLAVA 11. mája (WEBNOVINY) – Švédska odevná značka H&M sa vo štvrtok po kritike ospravedlnila za svoju najnovšiu reklamnú kampaň, v ktorej ich plavky propaguje mimoriadne opálená modelka.

To prekážalo okrem iných i švédskej organizácii Cancer Society, ktorá upozornila na riziká nadmerného opaľovania.

„Je nám veľmi ľúto, ak sme svojou plavkovou kampaňou niekoho nahnevali. Nebolo naším zámerom ukazovať špecifický ideál či podnecovať nebezpečné správanie, len sme chceli, aby vynikla naša najnovšia letná kolekcia,“ vyjadrila sa spoločnosť H&M pre agentúru AFP. „Z reakcií sme sa poučili a budeme o tom pri ďalších kampaniach interne rokovať,“ dodala.

Ospravedlnenie nasledovalo po tom, ako mnohé organizácie i verejnosť vyjadrili nespokojnosť s fotografiami brazílskej modelky Isabeli Fontany, ktorá má oblečené farebné plavky zvýraznené nezvyčajne tmavou pokožkou.

„Odevný reťazec nielen medzi mladými ľuďmi vytvára ideál krásy, ktorý môže zabíjať,“ uviedla Cancer Society pre švédsky denník Dagens Nyheter.

„Každý rok vo Švédsku zomrie na rakovinu kože viac ľudí ako pri dopravných nehodách, a príčinou je najmä nadmerné opaľovanie. Je jedno, akým spôsobom sa modelka H&M opálila – či na slnku, alebo cez počítačový program, dôsledok je rovnaký. H&M nám hovorí, že na pláži máme byť veľmi opálení,“ dodala.

Módna značka už v minulosti čelila kritike za to, že vo svojich kampaniach využívala mimoriadne štíhle modelky.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať