Foto: Novým symbolom slovenského hokeja je dvojkríž na hokejkách, zmenili sa aj dresy reprezentácie

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
HOKEJ: Nové logo a dres reprezentácie SZĽH
Zľava: Prezident SZĽH Martin Kohút a slovenský hokejista Marián Hossa počas tlačovej konferencie Slovenského zväzu ľadového hokeja (SZĽH) na tému: Slávnostné predstavenie nového loga reprezentácie a zväzu, nového reprezentačného dresu a merchandisingu. Bratislava, 6. september 2018. Foto: SITA/Diana Černáková.

BRATISLAVA 6. septembra (WebNoviny.sk) – Slovenský zväz ľadového hokeja (SZĽH) vo štvrtok odprezentoval nové logo, dresy i oblečenie národného tímu. Cieľom nového vizuálu je zjednotenie reprezentačných symbolov, keďže doteraz mali SZĽH a reprezentácia vlastné logá.

Po novom na dresoch národného tímu nebude štátny znak SR, ale upravený dvojkríž na troch hokejkách, ktoré pripomínajú originálne trojvršie z oficiálneho štátneho symbolu Slovenskej republiky.

Páči sa vám nové logo, ktoré budú mať na dresoch slovenskí hokejisti?

„V minulosti bol slovenský hokej reprezentovaný viacerými logami – zväz mal logo, na dresoch Slovenského tímu bol štátny znak, reprezentácia mala svoj symbol a týmto vizuálom by malo dôjsť k zjednoteniu,“ povedal na štvrtkovej tlačovej konferencii prezident SZĽH Martin Kohút.

K podobnému kroku v nedávnej minulosti pristúpili aj Česi, Američania, Kanaďania či Švédi, všetci vymenili štátne symboly na dresoch za unikátne logá: „Som rád, že sme urobili krok dopredu a zmodernizovali sme vizuál zväzu a reprezentácie. SZĽH dlhodobo pracuje na ,reštarte´ slovenského hokeja, rozbiehame projekty, ktorých úlohou je priblížiť hokej deťom, rozšíriť hráčsku základňu, vzdelávať trénerov, obnovovať infraštruktúru, jednoducho budujeme hokej, a preto aj týmto logom chceme akoby vymedziť novú éru slovenského hokeja,“ pokračoval Kohút.

Spájanie hokejkových športov

Nové logo má aj ďalšie rozmery, ako poznamenal riaditeľ marketingu SZĽH Vladimír Janček, zväz chce byť médiom pre všetky športy súvisiace s hokejom.

Okrem toho je motiváciou aj obchodný potenciál, ktorý môže poskytnúť zdroje na ďalší rozvoj odvetvia na Slovensku: „Našim cieľom je postupne spájať všetky hokejkové športy ako sledgehokej, florbal či hokejbal. Nové logo má teda symbolizovať aj to spojenie, ktoré chceme dosiahnuť. Ďalším dôvodom, prečo sme sa rozhodli pristúpiť k tomuto kroku je, že na nové logo sme si dali udeliť ochrannú známku. Dresy a oblečenia s týmto logom budeme môcť oficiálne predávať len my, čím získame ďalšie financie na rozvoj hokeja na Slovensku. Budeme mať prostriedky na nákup výstrojov, pomoc klubom a podobne. Jednoducho zavádzame klasický systém, ktorý tu doteraz nebol a ktorý nám prinesie ďalšie prostriedky na zlepšenie hokejového prostredia.“

Novinka oslovila aj Mariána Hossu

Nový symbol reprezentácie oslovil aj ikonu slovenského hokeja Mariána Hossu. Tridsaťdeväťročný krídelník síce už zavesil korčule na klinec, modernizáciu dresov však kvituje.

„Myslím si, že je veľmi zaujímavý. Páči sa mi, že v znaku je premietnuté víťazstvo v podobe vztýčených hokejok. Cítiť z neho pozitívnu energiu a dúfam, že mladých hokejistov ešte viac nakopne a budú dobre reprezentovať,“ povedal Hossa, ktorý si je vedomý, že na najvyššej úrovni si už nový dres neoblečie: „Všetko ide dopredu, rád by som ešte hral, ale situácia je taká, aká je. Ja som tu v pozícii, aby som pomohol.“

Slováci sa v nových dresoch predstavia prvýkrát na Nemeckom pohári v novembri. Novinkou tiež bude absencia reklamy: „Rokovali sme s každým partnerom osobitne a dohodli sme sa, že dresy zostanú čisté a bez log. Aj týmto by som sa chcel našim partnerom poďakovať za doterajšiu spoluprácu,“ dodal Janček.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Martin Kohút
Firmy a inštitúcie SZĽH Slovenský zväz ľadového hokeja