Súkromná spoločnosť SkyToll sa na prevádzkovaní mýtneho systému na Slovensku dobre zahojila. Nevýhodná zmluva pripravila štát o milióny eur, za ktoré sa mohla dokončiť diaľnica z Bratislavy do Košíc. Vypršaním zmluvy nebude diaľnica ani mýtne brány, za ktoré štát už raz zaplatil.
Cieľom je zaistiť voľný prejazd pre vodičov osobných automobilov a vodičov nákladných vozidiel vybavených novou palubnou jednotkou. Skráti sa tým aj čakacia doba na palubné jednotky na hraničných priechodoch.
Po zapracovaní posledných pripomienok Úradu pre verejné obstarávanie k súťažným podkladom pre tender ich Národná diaľničná spoločnosť ešte prerokuje s Ministerstvom dopravy a výstavby SR.
Predbežné trhové konzultácie chce začať v decembri. Nový mýtny tender nastavuje v súlade s cieľmi Európskej únie tak, aby bol kompatibilný pre nový spôsob výberu mýta plánovaný v celej EÚ od roku 2028.
Výstavbu cestnej siete podľa riaditeľa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Rastislava Cenkého viac ovplyvňujú politici a málo odborníci. Za druhý veľký problém považuje neodborné a politické nominácie do vedení štátnych podnikov.
Spoločnosť Dúha uviedla, že v súvislosti s tunelom Višňové nemala žiadnu povinnosť realizovať akékoľvek mreže ani konzervovanie diela. Odmieta aj tvrdenia, že jej, resp. jej majiteľovi malo byť za takúto činnosť zaplatené.
Spoločnosť D4R7 Construction informovala, že v uvedenej časti D4 nebudú vykonávať ďalšie práce, kým sa nerozhodne o ďalšom postupe. Po vyhodnotení testov bude jasné, či a aké nápravné opatrenia budú potrebné v tejto časti D4.
Ide o práce na štyri roky na úsekoch diaľnice v pôsobnosti stredísk správy a údržby diaľnic Beharovce a Prešov. Vykonávať ich bude spoločnosť Eurovia SK, ktorá uspela v tendri spomedzi ponúk štyroch uchádzačov.
Statické skúšky únosnosti násypu na časti budovanej diaľnice D4 pri Jarovciach nevyhovujú, tvrdí člen predstavenstva Národnej diaľničnej spoločnosti Peter Gandl.