Distribučné spoločnosti dočasne zrušili plánované odstávky, ale poruchy budú odstránené

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Elektrina, elektrikár
Foto: ilustračné, Getty images

Stredoslovenská distribučná (SSD) sa pridala k Západoslovenskej distribučnej a Východoslovenskej distribučnej a nateraz zrušila plánované odstávky elektriny. Distribučné spoločnosti však naďalej odstraňujú poruchy.

Banner, SPP

„Krízový štáb spoločnosti v pondelok okrem iného rozhodol o zrušení všetkých plánovaných prác na energetických zariadeniach až do odvolania. Znamená to, že odberateľom nebude prerušená dodávka elektriny kvôli žiadnym plánovaným údržbovým či investičným prácam. Energetici sa tak chcú plne sústrediť na zachovanie plynulej a bezpečnej distribúcie elektrickej energie v tejto zložitej situácii,“ uviedol pre agentúru SITA hovorca SSD Miroslav Gejdoš.

Elektrikári, ktorí sa budú pohybovať v teréne, by už mali mať k dispozícii potrebné ochranné prostriedky vrátane respirátorov. „Stretávanie zamestnancov v rámci spoločnosti či s ľuďmi z externého prostredia sa zúžilo na nevyhnutné minimum,“ doplnil Gejdoš. Spoločnosť vyzýva všetkých zákazníkov, aby v prípade potreby komunikovali s jej zamestnancami výhradne elektronicky, telefonicky alebo poštou.

Zákaznícke služby zatiaľ naďalej prijímajú a vybavujú všetky distribučné žiadosti. „Vzhľadom na prísne opatrenia však môže ich riešenie trvať dlhšia ako štandardne. SSD preto žiada o pochopenie a trpezlivosť,“ konštatoval Gejdoš.

Vykonávajú primárne práce

Spoločnosť Západoslovenská distribučná (ZSD) aktuálne vykonáva primárne práce, ktoré sú nevyhnutné na nepretržité zabezpečenie dodávky elektrickej energie. Ide predovšetkým o odstraňovanie vzniknutých porúch a zabezpečenie dispečingu.

Zamestnanci v teréne, ktorí prichádzajú do styku so zákazníkmi, sú vybavení respirátormi a sú poučení o prísnom dodržiavaní všeobecných pravidiel ochrany pred šírením nákazy. O dodržiavanie rovnakých pravidiel žiadajú aj svojich zákazníkov.

„Apelujeme na našich zákazníkov, aby obmedzili osobný kontakt so zamestnancami našej spoločnosti na nevyhnutné minimum. V prípade potreby osobného kontaktu ich žiadame, aby dodržiavali rovnaké pravidlá ochrany pred šírením nákazy, čiže približovanie sa k našim zamestnancom len na nevyhnutnú vzdialenosť, nepodávanie si rúk a používanie ochranných rúšok, resp. inej formy ochrany úst a nosa. Je to v ich vlastnom záujme, ale aj v záujme ochrany našich zamestnancov, ktorí sú nevyhnutní na zabezpečenie nepretržitej prevádzky,“ uviedol predseda predstavenstva ZSD Tomáš Turek.

Odpočet v špeciálnom režime

Odpočet elektrickej energie, ktorí štandardne realizujú odpočtári, bude tiež prebiehať v špeciálnom režime. „Odpočtári budú robiť odpočet stavu elektromera len na verejne dostupných miestach, kde neprídu do priameho kontaktu so zákazníkom. Ak zákazník nemá elektromer na verejne dostupnom mieste, odpočtár ho osobne nenavštívi, ale periodická vyúčtovacia faktúra bude vystavená v zmysle platnej legislatívy na základe výpočtu pravdepodobnej spotreby podľa typového diagramu odberu a historickej spotreby,“ uzavrela hovorkyňa ZSD Michaela Dobošová.

Poruchová linka spoločnosti SSD 0800 159 000 aj zákaznícka linka 0850 166 007 sú v bežnej prevádzke. Zákaznícke služby môžu odberatelia kontaktovať aj na e-mailovej adrese prevadzkovatel@ssd.sk.

Zákazníci Západoslovenskej distribučnej vybavia všetky potrebné záležitosti online na stránke www.zsdis.sk. Na stránke tiež nájdu informácie o aktuálnych poruchách. V prípade potreby majú zákazníci k dispozícii Zákaznícku linku 0850 333 999 (pracovné dni od 7:00 do 19:00) a nonstop Poruchovú linku 0800 111 567.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Michaela DobošováMiroslav GejdošTomáš Turek
Firmy a inštitúcie Stredoslovenská distribučná (SSD)