Vegánska kozmetika je na vzostupe

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Dsc06081 2 1.jpg
Foto: 101 Drogerie

Uvedomelé nakupovanie prerazilo aj do segmentu drogérie a dopyt po vegánskych alternatívach rastie po celom svete. Výnimkou nie je ani Slovensko.

Január s pozmeneným názvom na „veganuár“ je už desať rokov venovaný vegánstvu. Nárast vegánov zaznamenáva Európska únia najmä u generácie Z, ktorá sa narodila v rokoch 1995 až 2012. Sú v nej už 4 % vegánok a vegánov. Zďaleka pritom nejde len o stravovanie, ale o životný štýl preferujúci rastlinný pôvod produktov. Dôraz na ekológiu sa dotýka už aj segmentu kozmetiky, pričom biznisové modely predpovedajú jej závratný rozmach.

Medzi priority spotrebiteľov preferujúcich vegánsky životný štýl v kozmetike patrí uprednostňovanie alternatív rastlinného pôvodu. Produkty by nemali byť testované na zvieratách a nemali by obsahovať ani jednu živočíšnu zložku. Výrobcovia tak nahrádzajú zaužívané prísady inými, napríklad lanolín získaný z ovčej vlny dokáže nahradiť bambucké maslo, kolagén zase rastlinné oleje lisované za studena. Náhradou za včelí vosk je jojobový olej. „Vegánstvo transformuje trh s kozmetikou. Produkty s týmto označením sa vyvíjajú na vlasy, pleť, telo, zuby, pričom ich kontinuálny nárast badať najmä v oblasti dekoratívnej kozmetiky. Z prieskumov vyplýva, že iniciátorkami zmeny sú primárne ženy a matky s malými deťmi, ktoré preferujú produkty na prírodnej báze,“ potvrdzuje stúpajúci trend Marek Koštrna, marketingový riaditeľ spoločnosti 101 Drogéria.

Dsc06090 1.jpg
Foto: 101 Drogerie

Spoločnosť koncom roka rebrandovala a do roku 2024 vstupuje s novou energiou, vynovenými predajňami s prehľadným členením i personálom vyškoleným na zodpovedanie odborných otázok zákazníčok a zákazníkov. Mladá generácia je pre ňu mimoriadne dôležitá a snaží sa jej vychádzať v ústrety aj prinášaním rady vegánskej kozmetiky, ktorá má naviac ušľachtilý ekologický rozmer. Za pravdu jej dávajú dáta. Z globálneho prieskumu vyplýva, že celosvetový objem vegánskej kozmetiky v roku 2022 predstavoval hodnotu 15,89 miliardy eur. Podľa prognóz čaká vegánsky kozmetický priemysel zaujímavý rast a do roku 2028 má dosiahnuť hodnotu 21,93 miliardy eur.

Dopyt po európskom prírodnom a ekologickom tovare je citeľný aj v európskom regióne. Mnohí európski spotrebitelia uprednostnia kozmetickú značku kvôli jej prírodnému a etickému zloženiu. Túžba po tomto druhu produktov tiež prudko vzrástla v dôsledku rastúceho povedomia o možných škodlivých účinkoch niektorých chemických prísad. Dáta predpovedajú, že do roku 2028 dosiahne európsky trh objem vegánskej kozmetiky vo výške 2,01 miliardy eur.

Informačný servis

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie 101 Drogerie