Priamy predaj: Na odbyt ide kozmetika a výživové doplnky

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Predaj

BRATISLAVA 24. novembra 2015 (WBN/PR) – Na tlačovej konferencii Združenia priameho predaja (ZPP), ktorá sa uskutočnila vo štvrtok 19. novembra 2015 v centre Bratislavy, sa zúčastnili predstavitelia združenia, zástupcovia jednotlivých členských firiem, niekoľko desiatok novinárov, ústredná riaditeľka Slovenskej obchodnej inšpekcie, zástupkyňa odboru Ochrany spotrebiteľa Ministerstva hospodárstva SR, či výkonný riaditeľ Americkej obchodnej komory. Združenie prezentovalo zaujímavé výsledky priameho predaja za rok 2014 na Slovensku, v Európe a vo svete.

Združenie priameho predaja (ZPP) vo štvrtok 19. novembra 2015 zorganizovalo tlačovú besedu v Bratislave, na ktorej sa rozoberala téma „Priamy predaj a ochrana spotrebiteľa“, ako aj výsledky priameho predaja na Slovensku, v Európe, ale aj vo svete za rok 2014. Prieskum Európskej asociácie priameho predaja SELDIA, ktorej je ZPP členom ukázal, že priamy predaj, zakladajúci si na osobnom vzťahu predávajúceho a kupujúceho, je čoraz populárnejší. V Európe bol v roku 2014 zaznamenaný 3,4-percentný medziročná nárast v tržbách, pričom najväčšmi sa tejto maloobchodnej sfére darí v Nemecku, Veľkej Británii, Taliansku, Francúzsku a Poľsku. Dovedna firmy zaoberajúce sa priamym predajom v Európe predali tovar asi za 25 miliárd eur.

Priamym predajom sa živia najmä ženy

Na Slovensku takisto oblasť priameho predaja prekvitá o čom svedčí 130-miliónový obrat v roku 2014 a 180-tisíc priamych predajcov pôsobiacich v našej krajine z celkových 13,9 milióna priamych predajcov pôsobiacich v celej Európe. Ukázalo sa, že všeobecne sa priamym predajom zaoberajú viac ženy (79 %) ako muži (21 %), pričom väčšina predajcov (80 %) má tento druh zárobkovej činnosti len na čiastočný úväzok. Na plný pracovný úväzok sa týmto druhom predaja zaoberá len zvyšných 20 % predajcov.

Dominuje kozmetika

Najobľúbenejšími produktmi, ktoré si európski spotrebitelia kupujú prostredníctvom priameho predaja, sú tie z oblasti kozmetiky. Kozmetické produkty tvoria až 36 % zo všetkých predaných produktov prostredníctvom priameho predaja. Ďalej sú obľúbené wellness produkty (23 %), domáce potreby (10 %), domáce nástroje (9 %), oblečenie (8 %), populárny je aj predaj produktov potrebných pre starostlivosť o domácnosť (6 %), potraviny (3 %), knihy a hračky (2 %) či úžitkový tovar (2%). 1 percento tvorí predaj ostatných produktov.

O Združení priameho predaja (ZPP)

Hlavným predmetom činnosti ZPP je podpora priameho predaja na Slovensku, presadzovanie záujmov členských firiem, resp. predajcov, a ochrana samotného spotrebiteľa, resp. kupujúceho. Priamy predaj je založený na osobnom vzťahu medzi predávajúcim a jeho klientom, čo korešponduje aj s celou filozofiou ZPP. Cieľom združenia je udržať vyváženú situáciu na trhu a zabezpečiť, aby boli pravidlá priameho predaja dodržané zo strany predávajúcich firiem a ich priamych predajcov, pričom jeho hlavnou úlohou je chrániť.

Členovia ZPP

Členmi Združenia priameho predaja sú svetoznáme spoločnosti pôsobiace v sektore priameho predaja v maloobchodnom prostredí. Patrí k nim americká spoločnosť Amway predávajúca vitamíny, minerály, doplnky stravy, kozmetiku a zariadenie na úpravu vody, švajčiarska spoločnosť JUST ponúkajúca prírodné kozmetické prípravky, doplnky zdravej výživy, koreninové zmesi, sirupy či bujóny, spoločnosť Mary Kay® zaoberajúca sa predajom pleťovej a dekoratívnej kozmetiky, spoločnosť Nu Skin, ktorá sa zaoberá predajom produktov proti starnutiu a doplnkov výživy, ďalej prírodná švédska kozmetika Oriflame a napokon spoločnosť PartyLite vyrábajúca sviečky, vône a doplnky pre domácnosť.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia