Obrazom: Časť najdlhšieho tunela u nás vyrazili v predstihu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Prvých sto metrov tunela Višňové na D1 vyrazili v predstihu
Pohľad na tunelovú rúru tunela Višňové - Dubná skala od západného portálu. Foto: SITA/Milo Fabian

BRATISLAVA 25. júna (WEBNOVINY) – Prvých sto metrov tunela Višňové na úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala stavbári vyrazili v plnom profile o deväť dní skôr, ako mali. Tunel Višňové bude po dokončení svojou dĺžkou 7,5 kilometra najdlhším cestným tunelom na Slovensku.

Staviteľ postupuje podľa plánu

„Po dnešnom kontrolnom dni môžem povedať, že staviteľ postupuje podľa plánu a sme veľmi radi, že výstavba tohto najkľúčovejšieho úseku na trase D1 medzi Bratislavou a Košicami napreduje,“ povedal vo štvrtok štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček.

Obrazom: Kontrolný deň tunela Višňové

„Postup stavebných prác je v súlade s harmonogramom. Zhotoviteľ úseku deklaruje dodržanie zmluvného termínu ukončenia výstavby koncom roka 2019,“ potvrdila pre agentúru SITA hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. (NDS) Eva Žgravčáková.

Na stavbe je nasadených asi dvesto ľudí

Diaľničný úsek v dĺžke 13,5 kilometra stavia taliansko-slovenské konzorcium firiem Salini Impregilo S.p.A. a Dúha, a.s. Prešov. Zmluvná cena prác je 409,8 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty, resp. 491,8 milióna eur vrátane dane. Výstavba úseku začala oficiálne pred rokom a jeho odovzdanie je plánované koncom roku 2019.

Razenie tunela Višňové začalo 9. júna a prvých sto metrov bolo vyrazených o desať dní neskôr. Na stavbe tunela je podľa zhotoviteľa nasadených asi dvesto ľudí. „Oproti plánovanému harmonogramu sme dosiahli prvý zmluvný míľnik o týždeň skôr, namiesto 28. júna 2015 sme prvých sto metrov tunela ukončili v piatok 19. júna,“ uviedol generálny riaditeľ konzorcia Salini Impregilo – Dúha Claudio Lautizi.

Video: Vizualizácia stavby D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala

https://www.youtube.com/watch?v=BHJnOJAJbbg

Tunel má byť prerazený v celej dĺžke o tridsať mesiacov, čiže koncom roku 2017. „Celkovo bude mať tunel tri rúry, z ktorých jedna už existuje,“ uviedol majiteľ firmy Dúha Miroslav Remeta. Okrem dvoch jazdných tunelových rúr bude zachovaná aj tretia rúra, ktorá je vyrazená ako prieskumná štôlňa.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Viac k osobe Viktor Stromček