Dujava sa oháňa žalobou a vinu na zlej kondícii popradského letiska si nepripúšťa, z klamstva obvinil ministerstvo aj Rakovského

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Peter Dujava
Bývalý výkonný riaditeľ popradského letiska Peter Dujava. Foto: Letisko Poprad-Tatry

Súčasnú situáciu na popradskom letisku spôsobili podľa jeho bývalého výkonného riaditeľa Petra Dujavu nesprávne ekonomické rozhodnutia aktuálneho vedenia a nie predchádzajúce vedenie. Vyplýva to zo stanoviska pre agentúru SITA od advokátskej kancelárie, ktorá ho právne zastupuje.

Dujava sa vyhovára na Rakovského

Podľa Dujavu ide o rozhodnutia ako ponechanie si všetkých zamestnancov aj po skončení charterovej sezóny, zastavenie predaja letiskom nevyužívaného pozemku či napríklad nerealizáciu nových obchodov a projektov, ktoré boli rozpracované predchádzajúcim vedením letiska.

Advokátska kancelária takto reagovala na štvrtkové vyjadrenia súčasného predsedu predstavenstva spoločnosti Letisko Poprad – Tatry Martina Rakovského, podľa ktorého je letisko vo veľmi zlej kondícii.

Zisk z pandemickej pomoci

Rakovský sritizoval pritom viacero investícií bývalého vedenia, ktoré podľa neho smerovalo spoločnosť do obrovskej straty. Bývalý výkonný riaditeľ podľa jeho slov zanechal spoločnosť vo veľmi zlom ekonomickom stave a zisk bol po mnohých rokoch na letisku generovaný z pandemickej pomoci štátu a nie z biznisu, ktorý sa tam realizoval.

„Pandemická pomoc čerpaná letiskom bola využitá výlučne v súlade s podmienkami jej čerpania a cieľom nepreukázaných tvrdení o opaku je iba očiernenie predchádzajúceho vedenia letiska,“ uvádza sa v stanovisku advokátskej kancelárie.

Podľa vyjadrenia kancelárie bolo letisko odovzdané novému vedeniu v doposiaľ najlepšej kondícii, tomu však „stačili iba tri týždne na to, aby sa letisko opäť ocitlo v nepriaznivej ekonomickej situácii“.

Dujava za tým vidí nedostatok manažérskych skúseností a protichodných záujmov nového vedenia letiska vo vzťahu k letisku.

„Klient má za to, že čím skôr sa na letisko vráti jeho pôvodné vedenie, tým väčšia je pravdepodobnosť, že vzniknutá situácia bude mať ešte odvrátiteľný charakter. Klient preto opätovne verejne vyzýva akcionárov letiska, aby rozhodli o zmene vedenia letiska, v opačnom prípade bude situácia nezvrátiteľná,“ napísala kancelária.

Klamstvá ministerstva a vedenia

Dujava verí, že výsledky auditu preukážu klamstvá a zavádzanie zo strany Ministerstva dopravy a výstavby SR a zo strany nového vedenia letiska.

Kritizované zriadenie fitnescentra, oprava budovy letiska, nákup áut a zriadenie výťahu stálo letisko podľa Dujavu štvrtinu mesačných celkových mesačných nákladov letiska.

Spomínané fitnescentrum, ktoré malo vzniknúť v dlhodobo nevyužívanom priestore, chcelo bývalé vedenie prenajať externým subjektom so zámerom získať nové mesačné príjmy. Opodstatnená bola podľa bývalého riaditeľa aj výstavba výťahu, poukazujúc na to, že budova má štyri podlažia a žiaden bezbariérový prístup.

Dujava sa oháňa trestným oznámením

Vo vyjadrení sa spomína aj žaloba o určenie neplatnosti uznesení prijatých na zasadnutí valného zhromaždenia 26. septembra, ale aj trestné oznámenia, ktoré Dujava v súvislosti s dianím na letisku podal.

Za obvineniami zo šikany zamestnancov vidí pravdepodobný zámer zmeny vo vedení letiska, ktoré „pravdepodobne začalo postupne odhaľovať protiprávne konanie, ku ktorému na letisku v minulosti dochádzalo“. Cieľom predmetných krokov ministerstva bude podľa Dujavu následná privatizácia letiska za nevýhodných podmienok.

Vedenie letiska pôsobí v novom zložení dočasne od 27. septembra po tom, ako staré vedenie odvolali akcionári. Taká bola požiadavka zamestnancov popradského letiska, ktorí ešte v júli podali hromadné výpovede. Po nástupe nového vedenia ich stiahli.

Spoločnosť Letisko Poprad – Tatry, a. s., vznikla začiatkom roka 2005. Hlavným akcionárom letiskovej spoločnosti je Slovenská republika, pričom Ministerstvo dopravy a výstavby SR má na základnom imaní takmer 20 miliónov eur podiel 97,61 %, mesto Poprad 1,67 % a mesto Vysoké Tatry 0,72 %. Pravidelná civilná letecká doprava na popradskom letisku začala fungovať v roku 1943 na linke Bratislava – Sliač – Poprad – Prešov.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Viac k osobe Martin RakovskýPeter Dujava
Firmy a inštitúcie MDV Ministerstvo dopravy a výstavby SR