Ďalším poskytovateľom európskeho mýta môže byť nemecká firma Toll4Europe, diaľničiari už podpísali zmluvu o budúcej zmluve

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Kým domáci vodiči osobných automobilov, motocyklov a autobusov platia mýto cez štátnu aplikáciu e-Toll, zahraniční si musia diaľničný lístok zakúpiť v predstihu cez systém Autopay. Elektronické mýto, mýtna brána, mýtny systém
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com

Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS ) podpísala zmluvu o budúcej zmluve s ďalším medzinárodným poskytovateľom Európskej služby elektronického výberu mýta (EETS), s nemeckou firmou Toll4Europe.

Spoločnosť tak bude druhou v poradí, ktorá odovzdala kompletnú dokumentáciu potrebnú na akreditáciu EETS poskytovateľov na slovenský mýtny trh.

Záujem majú veľkí hráči

NDS vo štvrtok zároveň informovala, že už má podpísanú zmluvu o budúcej zmluve s talianskym poskytovateľom európskeho mýta, spoločnosťou Telepass a tesne pred podpisom je aj český Eurowag.

„Prvá trojica medzinárodných EETS poskytovateľov už má blízko k tomu, aby sa stali plnohodnotnými súčasťami mýtneho trhu Slovenska. Hneď, ako sa ich implementácia sprocesuje v plnej miere, dopravcovia, ktorí od týchto medzinárodných EETS poskytovateľov majú palubnú jednotku na platenie mýta v iných krajinách, budú môcť túto jednotku využívať už aj na ceste naprieč Slovenskom,“ uviedla hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.

Slovensko sa má zapojiť do systému EETS naplno počas tohto roka. Okrem Toll4Europe, Telepassu a Eurowagu už prejavili záujem aj ďalší veľkí hráči na európskom mýtnom trhu, ako český ITIS Holding, nemecký Tolltickets či francúzsky TotalEnergies.

Výrazne výhodnejšie podmienky

EETS poskytovatelia budú podľa diaľničiarov popri národnom poskytovateľovi vyberať mýto pre štát za výrazne výhodnejších podmienok, ako to fungovalo doteraz.

„Jedným z najdôležitejších faktorov je, že ich provízia bude nižšia. Druhým prínosom EETS bude zvýšenie konkurencie na mýtnom trhu Slovenska. Keďže mýto bude vyberať viacero poskytovateľov EETS, prinesie to na trh súťaž, ktorá prirodzene bude tlačiť týchto poskytovateľov k zlepšovaniu svojich služieb,“ priblížila Žgravčáková.

Z celoštátneho a celoeurópskeho hľadiska je podľa NDS najväčšou výhodou EETS „bezhraničnosť“. Palubné jednotky EETS poskytovateľov totiž fungujú naprieč viacerými európskymi krajinami, čo značne znižuje starosti dopravcov s vymieňaním týchto jednotiek na hraniciach.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Eva Žgravčáková
Firmy a inštitúcie NDS Národná diaľničná spoločnosťToll4Europe