Autovlak do chorvátskeho Splitu a späť využilo počas tohtoročného leta dvojnásobne viac dovolenkárov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
ZSSK: Turistické vlaky zo Slovenska do Chorvátska
Turistický vlak počas nakládky vozidiel do autovlaku na bratislavskej Hlavnej stanici. Foto: archívne, SITA/Branislav Bibel
Tento článok pre vás načítala AI.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) v spolupráci s rakúskym dopravcom Österreichische Bundesbahnen (ÖBB) v tomto roku prepravili autovlakom z Bratislavy a Viedne do chorvátskeho Splitu a späť takmer 19-tisíc dovolenkárov.

Ich počet oproti roku 2022 vzrástol o 115 % pre dlhšiu prevádzku a častejšie vypravovanie vlaku do centra Dalmácie pri Jadranskom mori.

Podiel Bratislavy stúpol

Ako slovenský národný vlakový dopravca informoval, podiel cestujúcich z Bratislavy presiahol 20 %. Vlani ich bolo necelých 12 % z celkových skoro 9-tisíc pasažierov vlaku do a zo Splitu.

Tento rok vlak popri cestujúcich odviezol aj približne 2,5-tisíca vozidiel, z toho 1 829 motoriek a 637 áut. Je to o 144 % viac oproti predchádzajúcemu roku s prepravenou tisíckou vozidiel.

Za nárastom prepravy cestujúcich, áut i motoriek je zvýšená frekvencia vypravovania vlaku z Bratislavy z dvoch na tri spoje týždenne, rovnako aj pri ceste späť zo Splitu.

Autovlak má potenciál

Vlak zároveň tuto sezónu jazdil skoro o mesiac a pol dlhšie – od 3. mája do 7. októbra, vlani od 3. júna do 24. septembra.

„Aj pred letnou sezónou 2023 sme vedeli, že autovlak do Splitu má veľký potenciál,” uviedol člen predstavenstva a riaditeľ úseku obchodu ZSSK Karol Martinček. Tento vlak si podľa neho za tri roky svojej prevádzky získal veľkú popularitu.

„Cesta do chorvátskej dovolenkovej destinácie sa ani týmto dovolenkovým obdobím neskončila a s očakávaním nazeráme do budúcnosti, ktorá nás čaká počas nasledujúcich sezón,” podotkol Martinček.

Cesta sa predĺžila

Pre zosuv svahu a výluky v Rakúsku či povodne v Slovinsku musel vlak jazdiť odklonom, čo cestu predĺžilo. „Aktuálne rokujeme s partnermi o tom, ako v budúcej sezóne môžeme takéto meškania eliminovať,” dodala ZSSK.

Napriek neustále zvyšujúcemu sa rastu cien a inflácii vlakové lístky v limitovanej ponuke pre osoby do Splitu ostali v porovnaní s minulým rokom cenovo totožné.

EuroNight mohol prepraviť 20 osobných automobilov, bol radený z najmodernejšieho klimatizovaného oddielového vozňa ZSSK na sedenie, z klimatizovaných lôžkových vozňov a ležadlového vozňa. Lístok v lôžkovom vozni zahŕňal aj privítací nápoj a plnohodnotné raňajky.

Počas celej prepravy si mohli cestujúci vo vlaku zakúpiť tiež občerstvenie a nápoje, a to v lôžkovom vozni.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Karol Martinček
Firmy a inštitúcie ÖBB Österreichische BundesbahnenZSSK Železničná spoločnosť Slovensko