Ide o nezvyčajne rýchlu reakciu, keďže Čína sťažnosť podala necelý týždeň po tom, ako obchodný zástuca USA ohlásil plán zvýšenia ciel s účinnosťou najskôr od septembra.
V reakcii na americké clá na oceľ a hliník, Brusel uvaľuje clá na výrobky z ocele a hliníka, poľnohospodárske tovary a celý rad ďalších produktov z USA v hodnote 2,8 mld. eur.
Šéf Nemeckej obchodnej a priemyselnej komory Eric Schweitzer vyhlásil, že zámer USA zvýšiť clá na autá je „ďalším nebezpečným úderom voči našim ekonomickým vzťahom“.
Svetová obchodná organizácia dospela k záveru, že Airbus platil nižšie úroky pri financovaní vývoja lietadla A350XWB, ako by platil na voľnom trhu. Štartovacia pomoc pokračovala aj po 1. decembri 2011, čiže po dátume, od ktorého mala EÚ začať rešpektovať predošlé rozhodnutie WTO.
Americký prezident Donald Trump má právo kritizovať vyššie európske clá, celkové usporiadanie ekonomických vzťahov však voči USA nie je neférové, tvrdí obchodný expert inštitútu Ifo.
Globálna obchodná vojna zatiaľ nezačala, vidno však už prvé kroky, ktoré by k nej mohli viesť, uviedol šéf Svetovej obchodnej organizácie Roberto Azevedo.
USA a Európska únia sú sklamané z toho, že Číňania od vstupu do Svetovej obchodnej organizácie neurobili viac pre otvorenie svojej ekonomiky zahraničným investíciám a produktom.
Na trhy ostatných členov EÚ smeruje 49 % exportu britského automobilového odvetvia, technologického sektora, odvetvia podnikajúceho v oblasti zdravotníctva a sektora výroby spotrebných tovarov.
USA, Európska únia, Japonsko, Austrália a Argentína Čínu vyzývali, aby sa riadila globálnou praxou a prísnejšiu kontrolu uplatňovala iba v prípade rizikových potravín.