Exšéf letiska v Bratislave tvrdí, že ho chcú diskreditovať

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Cena ministra dopravy: Letisko M. R. Štefánika Bra
Cenu ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR v 17. ročníku prestížnej celoštátnej verejnej súťaže realizovaných stavieb na Slovensku Stavba roka 2011 získal Terminál - Letisko M. R. Štefánika Bratislava - Airport Bratislava, a.s. Foto: Juraj Bartoš
Riaditeľ Letiska M. R. Štefánika Maroš Jančula
Foto: SITA/Nina Bednáriková

BRATISLAVA 18. februára (WEBNOVINY) – Bývalý výkonný riaditeľ bratislavského letiska Maroš Jančula považuje celú kauzu pochybení pri nakladaní s majetkom spoločnosti počas výstavby osobného terminálu za snahu o jeho diskreditáciu.

Informácie, ktoré boli v tomto prípade podsunuté ministrovi dopravy Jánovi Počiatkovi, označil za nepravdivé.

„Počas výkonu mojej funkcie nikto z akcionárov, resp. prostredníctvom dozornej rady nepožiadal predstavenstvo spoločnosti o podanie vysvetlenia k informáciám o akýchkoľvek nezrovnalostiach pri dodávke zariadení a položiek stavebného diela. Vybavenie terminálu bolo zaradené do majetku spoločnosti a následná inventúra nezistila nezrovnalosti,“ uviedol Jančula.

Ako agentúra SITA už v nedeľu informovala, ministerstvo dopravy zdôvodnilo nedávne odvolanie manažmentu letiska v Bratislave zlými manažérskymi rozhodnutiami a vážnymi pochybeniami pri nakladaní s majetkom spoločnosti.

Exriaditeľovi vyčítalo aj podnikanie v súkromnej sfére s rovnakým predmetom podnikania a rezort má tiež podozrenie zo spáchania trestných činov. Ministrovi dopravy sa nepáčilo ani to, že bývalé vedenie nedokázalo letisko „rozlietať“, pričom už len toto postačovalo na odvolanie manažmentu.

Jančula podľa ministerstva dopravy podpísal doklady jednoznačne potvrdzujúce nielen vyfakturovanie, ale aj odovzdanie neexistujúceho majetku spolu za takmer 1,9 mil. eur. Išlo o röntgen batožín za takmer 576 tis. eur a softvér na organizáciu toku cestujúcich v hodnote 1,3 mil. eur s daňou z pridanej hodnoty (DPH) počas dostavby osobného terminálu.

„Boli totiž podpísané preberacie protokoly potvrdzujúce prevzatie tohto majetku, no na Letisku Bratislava by ste tieto veci hľadali márne. To je fakt, ktorý bude pán Jančula musieť vysvetliť. Nech sa pokojne obráti na orgány činné v trestnom konaní, lebo tie pravdepodobne budú musieť dať bodku za týmto prípadom,“ informoval agentúru SITA hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Obrazom: Sporný terminál bratislavského letiska

Nová príletová hala
Bratislavské letisko otvorilo v piatok 13-teho novú časť terminálu, v ktorej budú vybavovať prílety, ale aj odlety. Architektonicky je prepojená s odletovým terminálom. Najväčšie domáce letisko po dostavbe terminálu tak bude môcť ročne vybaviť spolu okolo päť miliónov cestujúcich. Foto: SITA/Marián Peiger

Nová príletová hala
Bratislavské letisko otvorilo v piatok 13-teho novú časť terminálu, v ktorej budú vybavovať prílety, ale aj odlety. Architektonicky je prepojená s odletovým terminálom. Najväčšie domáce letisko po dostavbe terminálu tak bude môcť ročne vybaviť spolu okolo päť miliónov cestujúcich. Foto: SITA/Marián Peiger
Nová príletová hala
Bratislavské letisko otvorilo v piatok 13-teho novú časť terminálu, v ktorej budú vybavovať prílety, ale aj odlety. Architektonicky je prepojená s odletovým terminálom. Najväčšie domáce letisko po dostavbe terminálu tak bude môcť ročne vybaviť spolu okolo päť miliónov cestujúcich. Foto: SITA/Marián Peiger
Nová príletová hala
Bratislavské letisko otvorilo v piatok 13-teho novú časť terminálu, v ktorej budú vybavovať prílety, ale aj odlety. Architektonicky je prepojená s odletovým terminálom. Najväčšie domáce letisko po dostavbe terminálu tak bude môcť ročne vybaviť spolu okolo päť miliónov cestujúcich. Foto: SITA/Marián Peiger
Nová príletová hala
Bratislavské letisko otvorilo v piatok 13-teho novú časť terminálu, v ktorej budú vybavovať prílety, ale aj odlety. Architektonicky je prepojená s odletovým terminálom. Najväčšie domáce letisko po dostavbe terminálu tak bude môcť ročne vybaviť spolu okolo päť miliónov cestujúcich. Foto: SITA/Marián Peiger

Ministerstvo dopravy ďalej uviedlo, že exriaditeľ letiska chcel vyňať značnú časť majetku z tzv. prioritného infraštruktúrneho majetku, čo by malo za následok ohrozenie prístupu letiska k pristávacej ploche. „Letisko malo preplatiť ďalších 471 tis. eur s DPH za stavebné práce potrebné na odstránenie drobných nedostatkov, pričom predtým vedenie v protokoloch o prevzatí vyhlásilo, že takéto nedostatky neexistujú. Pán Jančula podnikal v súkromnej spoločnosti so zhodným predmetom podnikania ako má Letisko Bratislava – predaj leteckých prepravných služieb,“ dodal Kóňa.

Nová príletová hala
Foto: SITA/Marián Peiger

Podľa ministerstva je to v rozpore s Obchodným zákonníkom. Maroš Jančula je podľa Obchodného registra jedným z troch spoločníkov firmy JHM-consult, s.r.o. so sídlom v obci Pavlice v okrese Trnava od jej vzniku v októbri 2008.

Jančula viedol letisko v Bratislave takmer dva a pol roka, od 10. septembra 2010 do 8. februára tohto roka. Akcionári letiska odvolali 8. februára aj zvyšných dvoch členov predstavenstva Jaroslava Macha a Juraja Mitku. Všetci boli nominantmi bývalého vedenia Fondu národného majetku a ministerstva dopravy. Novým výkonným riaditeľom a predsedom predstavenstva Letiska M. R. Štefánika je od 9. februára Ivan Trhlík, členmi predstavenstva sú Richard Pokorný a Oto Šinkovic.

Spoločnosť Letisko M. R. Štefánika – Airport Bratislava, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri SR od mája 2004, disponuje základným imaním vo výške 292,428 mil. eur. História letiska siaha do roku 1946. Spoločnosť je v úplnom vlastníctve štátu, keď Fond národného majetku spravuje 50,30 % akcií a ministerstvo dopravy 49,70 % akcií.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Maroš Jančula
Firmy a inštitúcie Letisko M. R. Štefánika