Bratislava málo atraktívna pre rozvoj podnikania

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Bratislava, letecký pohľad
Foto: SITA/Tomáš Benedikovič

BRATISLAVA 4. októbra (WEBNOVINY) – Bratislava je pre podnikateľov pri rozširovaní ich aktivít málo atraktívna. Ako vyplýva zo štúdie poradenskej spoločnosti Cushman & Wakefield, hlavné mesto Slovenska sa umiestnilo na 32. mieste spomedzi 36 metropol posudzovaných v minulom roku. Bratislavu, ktorá tento rok v rebríčku debutovala, predbehli hlavné mestá všetkých okolitých štátov. Manažéri oslovených firiem ju však veľmi dobre hodnotia z hľadiska nákladov na pracovnú silu, vládnu podporu podnikania a nákladov na prevádzku kancelárií.

Medzi kritériá, ktoré manažéri považujú za rozhodujúce pre umiestnenie firemných aktivít, patria jednoduchý prístup na trh a k zákazníkom, ponuka kvalitnej pracovnej sily, kvalita telekomunikácií a vnútroštátne i medzinárodné dopravné spojenie. Prvá trojka miest najvhodnejších na podnikanie sa nezmenila. Najlepšie manažéri hodnotia Londýn, nasledujú Paríž a Frankfurt.

Praha si udržala 21. miesto, Varšava oproti vlaňajšku klesla o jednu priečku na 24. pozíciu. Budapešť sa prepadla z 26. na 30. pozíciu. Skokanom roka sa stala Viedeň, ktorá sa z 28. pozície vyšvihla na 22. miesto. Hoci sa Moskva umiestnila až za Bratislavou, odniesla si prvenstvo v počte firiem, ktoré v súčasnosti do nej smerujú. V najbližšom čase tam svoje podnikanie rozšíri 47 spoločností. Na druhom mieste sa ocitla Varšava s 30 firmami a na treťom Istanbul s 29 spoločnosťami.

Medzi faktory, ktoré podľa manažérov najvýraznejšie ovplyvnia aktivity ich firiem, patria demografický vývoj, technologické zmeny. Rozvíjajúce sa trhy patria tiež medzi dôležité faktory, a to hneď z dvoch hľadísk – firmy ich totiž vnímajú nielen ako veľkú príležitosť, ale konkurenciu z nich považujú za silnú hrozbu.

SITA

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať