Nezamestnanosť v poslednej dobe dosahuje závratné výšky a Dánsko spomedzi krajín Európskej únie nie je výnimkou. Dánska marketingová spoločnosť Reputation Copenhagen preto prišla s originálnou myšlienkou, ako pomôcť vzdelaným žiadateľom nájsť si prácu – posadili ich priamo na miesto, kde je ťažké si ich nevšimnúť – do výkladu na ulici.
Dánska spoločnosť vybrala 15 žiadateľov o zamestnanie, ktorí majú vysoké kvalifikácie v rôznych odboroch, i napriek tomu však majú ťažkosti sa zamestnať. Ekonóm, právnik, baletka či politológ majú teraz možnosť využiť výklad na svoje zviditeľnenie. Či si pripravia prezentáciu, krátke umelecké predstavenie alebo budú pokračovať v bežných denných aktivitách, je na samotných uchádzačoch. Vo výklade nechýba ani plagát s ich životopismi, aby ich prípadní okoloidúci zamestnávatelia mohli osloviť.
Nápad skrsol v hlave Alexandra Peitersena, ktorý uchádzačom zároveň poskytol priestory v centre Kodane. Výklad sa nachádza na ulici, na ktorej sídli mnoho veľkých spoločností. Peitersen na výklad nalepil nápis „vysokoškolsky vzdelaný uchádzač k dispozícii“ a dovolil záujemcom využiť výklad podľa ich gusta. Perspektívni zamestnávatelia si pritom vďaka zoskenovaném QR kódu môžu pozrieť aj videovizitku uchádzačov, ich profil na sieti LinkedIn alebo sa s nimi priamo na mieste porozprávať.
„Personalisti dostávajú denne stovky žiadostí o zamestnanie, ktoré vyzerajú viac-menej rovnako. Na zvýšenie šancí na nájdenie práce je však potrebné aj kreatívne myslenie,“ uviedol Pietersen.
„Cítim sa ako opica v klietke, keď ľudia prechádzajú okolo mňa a sledujú ma,“ uviedol jeden z uchádzačov – nezamestnaný politológ Hannibal Camel Holt, ktorý si aj napriek znalosti šiestich cudzích jazykov už štyri roky nevie nájsť prácu. „Som ale ochotný vyskúšať čokoľvek,“ dodal Holt.
Zdá sa, že kampaň zaberá. Traja uchádzači si našli zamestnanie už po prvých troch dňoch vo výklade, a tak sa spoločnosť rozhodla mini veľtrh práce predĺžiť o ďalšie dva týždne.
www.odditycentral.com