Aký bude trend v predajnosti áut v roku 2013?
Ak chcem byť korektný, nemôžem opomenúť recesiu, ktorá sa zrejme prejaví v každom segmente. Napriek recesii sa dá napredovať a dosahovať stále lepšie výsledky. Chce to vytrvale tvrdú a poctivú prácu, no niektoré externé vplyvy nedokážete ovplyvniť. V roku 2013 preto môžeme očakávať, že záujem bude o niečo nižší.
Môže podľa Vás prísť k poklesu záujmu aj pre zvýšenie registračných poplatkov za nové autá, ktoré v októbri schválila vláda?
Pri značkách, ktoré predávame (ŠKODA a CITROËN), k tomu do konca roku 2012 nedošlo, pretože obe značky do konca roku 2012 v rámci podporných akcií predaja vozidiel garantovali zákazníkom zvýhodnený bonus ako kompenzáciu za vyššie náklady za prihlásenie vozidiel. Ako to bude v roku 2013, ukáže čas. Nezostáva mi nič iné ako veriť, že rozhodnutiu o poplatkoch predchádzala dôkladná analýza vrátane simulácii zákazníckeho správania. Je však pravda, že napríklad Octavia s motorom 2,0 TDI 103 kW nie je až také luxusné vozidlo, aby dal zákazník len za jej registráciu 327 €.
Slovensko však zrejme nebude jediné, kde k poklesu dôjde?
Som presvedčený o tom, že trh s predajom áut rozhodne neklesne tak, ako v iných krajinách v roku 2012 (Španielsko, Francúzsko, Grécko). Myslím že u nás ešte nie sú také obrovské príznaky recesie ako v spomínaných krajinách, kde v minulom roku dosiahol medziročne hranicu približne 30 percent. Takéto závratné čísla u nás v roku 2012 nehrozia.