Prostredníctvom aplikácie zaznamenali sa vlani predalo 52 ton čerstvej diviny v koži

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Divina zver jelenia maso
Cez aplikáciu od SPK sa vlani predalo 52 ton diviny v koži. Foto: ilustračné, Gettyimages

Predaj čerstvej vychladenej diviny v koži prostredníctvom aplikácie PredajDiviny.sk zaznamenal v minulom roku čísla, o ktorých sa jej tvorcom zo Slovenskej poľovníckej komory (SPK) pred spustením ani nesnívalo.

Konštatoval to v piatok hovorca SPK Alojz Kaššák. Doposiaľ má SPK v aplikácii zaregistrovaných 139 užívateľov poľovných revírov zo všetkých kútov Slovenska a do aplikácie bolo zadaných presne 400 ponúk na predaj diviny.

Predané množstvo diviny

Predané množstvo predstavovalo až takmer 22 ton diviny v koži. Bez priameho zadania bolo predaných ďalších vyše 30 ton diviny v koži.

Možno si poviete, že spolu nie je 52 ton predanej diviny nič horibilné, no mnohým užívateľom poľovných revírov aplikácia pomohla predať divinu za násobne iné ceny, ako veľkoodberateľom a výkupcom. Keďže covidové opatrenia im zmarili množstvo finančných príjmov, z ktorých sú nútení ďalej platiť réžiu i nájomné za revír, bezplatnou registráciou v aplikácii a zabezpečeným predajom sa tak viacerí nemuseli obávať o príjem,“ ozrejmil Kaššák.

Najpredávanejšie mäso

Až 14 ton, a teda 46 % z celkového predaja cez priame zadanie ponuky, tvorila jelenia zver. Ďalej to bola danielia zver o hmotnosti viac ako 4 tony s podielom 36 %, no a treťou najpredávanejšou bola podľa SPK nečakane diviačia zver, ktorej podiel tvoril až takmer 2 tony, čo je 9 %. Srnčia zver tvorila 8 %, muflonia 1 % a predali sa aj dva bažanty.

Vzhľadom na nemožnosť vykonávania spoločných poľovačiek sme očakávali u bažantov z bažantníc rozhodne vyšší predaj a využitie tejto možnosti predaja cez aplikáciu. Nestalo sa tak,“ dodal Kaššák.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Viac k osobe Alojz Kaššák
Firmy a inštitúcie SPK Slovenská poľovnícka komora