Sanácia podložia mosta na rýchlostnej ceste R2 pri Mýtnej je ukončená, pokračuje sledovanie sadania krajných opôr

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
DOPRAVA: Otvorenie R2 Mýtna - Lovinobaňa
Novobudovaný úsek rýchlostnej cesty R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce (úsek Mýtna - Tomášovce) počas slávnostného otvorenia rýchlostnej cesty R2 na úseku Mýtna - Lovinobaňa - Tomášovce. Foto: ilustračné, SITA/Jakub Julény

Most v križovatke Mýtna na rýchlostnej ceste R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce, ktorý sa posunul o niekoľko centimetrov, zostáva mimo prevádzky aj dva mesiace po otvorení nového úseku vlani v decembri.

Národná diaľničná spoločnosť, a. s., (NDS) oznámila ukončenie prác na sanácii podložia tlakovou injektážou pod veľkopriemerovými pilótami, na ktorých je most založený.

Pripravuje sa návrh opatrení

„Pokračuje sledovanie sadania krajných opôr, pripravuje sa návrh opatrení pre komplexnú úpravu úseku, v ktorom došlo k sadaniu mostného a cestného telesa,” uviedla na sociálnej sieti NDS s tým, že o výsledku bude informovať.

„Most bude motoristom sprístupnený po vydaní rozhodnutia o užívaní,” poznamenali diaľničiari.

Vylepšenie podložia mosta pod pilótami technológiou tlakovej injektáže má zabrániť ďalšiemu možnému sadaniu krajných opôr.

NDS pripomenula, že zaťažovacie skúšky pilót vyhoveli projektovanému zaťaženiu, no pri krajných oporách zaznamenali hodnoty sadania, ktoré sa dostávali k limitom uvažovaným v návrhu mosta.

Úsek otvorili vlani v decembri

„Chceli by sme len znovu zdôrazniť, že NDS v tejto súvislosti realizovala počas výstavby monitoring opôr. Okolité obce boli o stave korektne informované prostredníctvom rozhodnutia o predčasnom užívaní,” dodala diaľničná spoločnosť.

Nový úsek R2 v Novohrade otvorili pre motoristov 19. decembra 2022. Výstavba rýchlocesty sa predĺžila z plánovaných dvoch rokov takmer na tri a pol roka, vysúťažená zmluvná cena prác takmer 128 miliónov eur viacerými dodatkami a zmenami vzrástla zatiaľ na necelých 137 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty.

Diaľničiari stavbu financovali zo zdrojov štátneho rozpočtu, zhotoviteľom bolo združenie stavebných spoločností Metrostav, a. s., Praha, Hochtief SK, s.r.o., Bratislava a Hochtief CZ, a. s., Praha.

Súčasťou úseku je jedenásť mostov v celkovej dĺžke takmer 1 700 metrov, ako aj šesť protihlukových stien dlhých spolu necelých 3 900 metrov.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie NDS Národná diaľničná spoločnosť