Národný vlakový dopravca zatiaľ nepredpokladá obmedzenie dopravy, ale vzhľadom na meniacu sa situáciu už rokuje s ministerstvom dopravy o prípadných obmedzeniach.
Pre Slovensko je jeho centrálna poloha a železničná sieť šancou participovať na infraštruktúrnom megaprojekte storočia a uprostred klimatickej krízy sa stať zeleným koridorom v strede Európy.
Kľúčové miesto pre zaistenie medzinárodnej železničnej prepravy cez Slovensko má z tohto hľadiska prekladisko v Čiernej nad Tisou. Štát s jeho predajom nateraz neuvažuje.
Predseda Únie autodopravcov Slovenska Stanislava Skala to zdôvodnil tým, že SkyToll dlhodobo profitoval zo zmluvy o výbere mýta, ktorá bola nevýhodná pre štát.
Minister dopravy tvrdí, že cesty síce potrebujeme, ale z dlhodobého horizontu jediným udržateľným druhom dopravy sú koľaje, teda električky a rýchle vlaky s intermodálnym prepojením na cestu.
Tunel Prešov má sofistikované vetranie šetriace prevádzkové náklady. Pred ním sú na oboch stranách špeciálne zdvojené zvodidlá s vysypaným štrkom uprostred, ktoré majú väčšiu tuhosť v prípade nárazu vozidiel.
Zvyšovanie cestovného na železniciach napriek pokračujúcemu rastu cien hlavných vstupov aktuálne nie je v pláne, pretože vo vládnej koalícii pre to nie je podpora.