V znalosti lokálnych pomerov a v znalosti slovenského zákazníka zahraničné siete často vychádzaju z poznatkov, ktorými disponujú materské centrály. Dlhodobé, 25 ročné pôsobenie v domácom prostredi je pre CBA Slovakia, a.s. v tomto smere nespornou výhodou. V apríli 2016 prevzala, a prevádzkuje, obchod v Bratislave na Kempelenovej ulici po britskom maloobchodnom reťazci. „V máji nasledovalo ďalšie prevzatie maloobchodnej prevádzky v Banskej Bystrici na ulici Kapitána Nálepku, ďalej v auguste potom v Prievidzi na ulici A. Mišúta 32. Napokon v septembri 2016 sme začali pôsobiť aj v Košiciach a to opäť v prevádzke po spomínanom hráčovi, ktorý prevádzkovanie týchto obchodov ukončil zrejme v súvislosti s globálnym ozdravným procesom,“ sumarizuje Ing. Vladimír Kocúrek, viceprezident CBA Slovakia, a.s.
V máji 2016 vo vynovenom Obchodnom dome Prior v Lučenci CBA Slovakia, a.s. prevzala a kompletne zrekonštruovala priestory po nemeckej maloobchodnej spoločnosti. Pre lučeneckú CBA ide pritom o pilotný koncept priamo na domácej pôde, ktorý prináša nielen novú vizuálnu identitu, ale aj novinky v oblasti dizajnu, vybavenia predajne a technologické inovácie. „Celá plocha obchodu, teda 713 m2, prešla rozsiahlou rekonštrukciou s celkovými nákladmi takmer 230 tisíc eur. Cieľom bolo otvoriť predajňu, ktorá je v súlade so súčasnými trendami v maloobchode a ponúknuť zákazníkom lepší nákupný zážitok. Som presvedčený, že sa nám to podarilo a vidíme to i na ekonomických výsledkoch a návštevnosti,“ uviedol Vladimír Kocúrek. CBA Slovakia, a.s. ukazuje, že dokáže využiť potenciál priestorov svojimi osvedčenými konceptmi, ale aj úplne novým formátom predajne.
Postupnými zmenami prechádza i doterajšia sieť obchodov. Za posledné obdobie boli remodelované prevádzkové jednotky formátu CBA Potraviny napríklad v Skalici ul. Pod Hájkom a v Šahách na ul. Ľ.Štúra 47. Spoločnosť CBA Slovakia, a.s. bude pokračovať v naštartovanom trende remodelingu a v úpravách existujúcich prevádzok aj v roku 2017. Stále však prehodnocuje i akvizície nových maloobchodných jednotiek.
*Rebríček „Top 10 potravinárskeho obchodu za rok 2015“ zostavila agentúra pre prieskum trhu T.E.R.N.O. a bol zverejnený v TaP magazíne.