BRATISLAVA 13. januára (WEBNOVINY) – Volkswagen NCC stojí na podvozkovej platforme Golfu. Dvojdverové kupé je dlhé 4,54 metra a široké 1,78 metra. Na výšku meria sympatických 1,41 metra. Svojim dizajnom by dokonalo zapadlo do súčasného portfólia modelov automobilky, no podľa slov kompetentných osôb z Volkswagenu ide iba o koncept.
Poháňa ho benzínový motor 1.4 TSI, ktorý vďaka prepĺňaniu dosahuje výkon 110 kW (150 k) a disponuje krútiacim momentom 220 Nm. Spaľovaciemu motoru asistuje elektromotor s výkonom 20 kW (27 k), ktorý dokáže poháňať auto aj samostatne, alebo sa pripojiť k spaľovaciemu motoru v prípade potreby maximálnej akcelerácie. Motory sú spojené so sedemstupovou dvojspojkovoou prevodovkou DSG. Ak ide auto iba na elektromotor, spaľovací motor je odpojený spojkou, aby zbytočne nezvyšoval trecie odpory.
Vďaka hybridnému pohonnému ústrojenstvu Volkswagen NCC spotrebuje v kombinovanom cykle iba 4,2 litra benzínu na 100 km. Na stovku pritom dokáže zrýchliť za slušných 8,6 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 227 km/h.
Ako sme už uviedli, Volkswagen NCC je až príliš prepracovaný na to, aby ho automobilka nezačala vyrábať. Zvlášť keď do úvahy vezmeme fakt, že v najbližšej dobe chce táto nemecká automobilka predstaviť niekoľko nových sériových modelov. Je teda dosť možné, že toto auto sa pod názvom napríklad Jetta Coupé predsa len objaví v predajniach, možno ešte koncom tohto roka. Otázne však je, či aj v európskych predajniach.
Objavili sa ešte klebety, ktoré hovoria o kabriolete odvodenom z tohto kupé. Ide o absolútne nepotvrdenú informáciu, no znie to celkom reálne. Volkswagen by tak za minimálne náklady vytvoril ďalší model, ktorý by bol skvelou alternatívou pre takých zákazníkov, ktorí radšej uprednostnia klasickú plátennú strechu pred skladacou kovovou na Volkswagene Eos.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk